Cikkismertetés: A szupermarketek promóciói Nyugat-Svédországban összeegyeztethetetlenek a skandináv táplálkozási ajánlásokkal

  • Devosa Iván Károli Gáspár Református Egyetem, Pedagógiai Kar, Kecskemét
Kulcsszavak: élelmiszerreklám, táplálkozási irányelvek, Svédország, szupermarket, egészséges táplálkozás

Absztrakt

A nagy áruházláncok heti rendszerességgel készítenek reklámokat az élelmiszerek népszerűsítésére és a fogyasztói vásárlások befolyásolására. Ezáltal a hirdetések széles fogyasztói elérése lehetőséget kínál az étrendi ajánlásokkal összhangban lévő élelmiszerek népszerűsítésére. Az ismertetésre kerülő tanulmány célja az volt, hogy megvizsgálja a szupermarketek heti élelmiszerreklámjainak egészségügyi minőségét Svédország nyugati régiójában, figyelmet fordítva a kedvezőbb és kevésbé kedvező társadalmi-gazdasági indexű területekre.

Hivatkozások

Nemzeti Adó- és Vámhivatal: Népegészségügyi termékadó (53. füzet) https://nav.gov.hu/pfile/file?path=/ugyfeliranytu/nezzen-utana/inf_fuz/2023/53.-informacios-fuzet---nepegeszsegugyi-termekado (2023.11.23)

Megjelent
2024-03-11
Hogyan kell idézni
Devosa, I. (2024). Cikkismertetés: A szupermarketek promóciói Nyugat-Svédországban összeegyeztethetetlenek a skandináv táplálkozási ajánlásokkal. Multidiszciplináris Egészség és Jóllét, 2(1), 51-52. https://doi.org/10.58701/mej.13250
Folyóirat szám
Rovat
Recenziók

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei