Article review: Supermarket promotions in Western Sweden are incompatible with Nordic dietary recommendations

  • Iván Devosa Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary, Faculty of Pedagogy, Kecskemét, Hungary
Keywords: food advertising, nutrition guidelines, Sweden, supermarket, healthy diet

Abstract

A nagy áruházláncok heti rendszerességgel készítenek reklámokat az élelmiszerek népszerűsítésére és a fogyasztói vásárlások befolyásolására. Ezáltal a hirdetések széles fogyasztói elérése lehetőséget kínál az étrendi ajánlásokkal összhangban lévő élelmiszerek népszerűsítésére. Az ismertetésre kerülő tanulmány célja az volt, hogy megvizsgálja a szupermarketek heti élelmiszerreklámjainak egészségügyi minőségét Svédország nyugati régiójában, figyelmet fordítva a kedvezőbb és kevésbé kedvező társadalmi-gazdasági indexű területekre.

References

Nemzeti Adó- és Vámhivatal: Népegészségügyi termékadó (53. füzet) https://nav.gov.hu/pfile/file?path=/ugyfeliranytu/nezzen-utana/inf_fuz/2023/53.-informacios-fuzet---nepegeszsegugyi-termekado (2023.11.23)

Published
2024-03-11
How to Cite
Devosa, I. (2024). Article review: Supermarket promotions in Western Sweden are incompatible with Nordic dietary recommendations. Multidisciplinary Health & Wellbeing, 2(1), 51-52. https://doi.org/10.58701/mej.13250
Section
Short Reviews