A SZPONZORÁCIÓ HATÁSA A SZIGET FESZTIVÁLON

  • Bulcsú REMENYIK Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
  • Péter HUSZÁR Szent István Egyetem
  • Richárd VETRÓ
Kulcsszavak: szponzoráció, fesztivál, hatások, túlzott turizmus

Absztrakt

A fesztiválok szponzorációja a turizmus kevésbé kutatott témakörei közé tartozik, annak ellenére, hogy az Y és Z generáció körében a könnyűzenei fesztiválturizmus aranykorát éli. A fesztiválozós aktív élményfogyasztáson keresztül itthon is megvalósítható a fiatalok számára az élménygazdaságtan. A kutatás két részből tevődik össze, az első részben a szponzorációs folyamatot vettük górcső alá (1-3. fejezet), a másodikban a hatásokat elemeztük (4. fejezet). A kiváltott hatásokat a legjobban szponzorált fesztiválon a Sziget Fesztiválon keresztül mutattuk be. A fesztiválon megfigyelhető hatáselemzéseket egy kérdőíves felmérés keretében mértük fel 2017-ben. Kutatásunkhoz a Sziget Zrt. munkatársai nyújtottak segítséget, külön köszönet Vidó Andreának.

Szerző életrajzok

Bulcsú REMENYIK, Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Egyetemi docens

Péter HUSZÁR, Szent István Egyetem

PhD hallgató

Megjelent
2020-05-15
Hogyan kell idézni
REMENYIKB., HUSZÁRP., & VETRÓR. (2020). A SZPONZORÁCIÓ HATÁSA A SZIGET FESZTIVÁLON. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat , (2), 140-157. https://doi.org/10.33565/MKSV.2020.02.08