A Hallyu jelenség hatása Dél-Korea turizmusára és a Magyarországról történő kiutaztatásra

Kulcsszavak: Hallyu, Dél-Korea, turizmus, kiutaztatás

Absztrakt

A Hallyu, vagy ismertebb nevén a Koreai Hullám jelensége, amely a dél-koreai kultúra globális terjesztését és népszerűsítését jelenti, számottevő hatással van Dél-Korea turizmusára. A cikk célja többek között, hogy ismertesse a Hallyu fogalmát és turizmusra gyakorolt hatását. Szerzők elsőként a jelenség főbb elemeit mutatják be, úgy, mint a koreai popkulturális termékek, szépségápolás és gasztronómia. A tanulmányban a fogalom ismertetésen túl a szerzők korábbi kutatási eredményeiket tervezik prezentálni, ami a magyarországi Hallyu fogyasztókra vonatkozi vizsgálva motivációikat, prefenciáikat. Továbbá vizsgálták a Koreai Turisztikai Ügynökség (KTO) turisztikai kampányait 2015-től 2024-ig, mely során szekunder kutatást végeztek. Ezen kívül egy primer kutatás eredményéről lesz szó, ami a hazai utasközönség Dél-Koreába történő utazási szándékát mérte fel. A felmérés során arra a kérdésre keresték a választ, hogy a Hallyu jelenség ismeretének birtokában vannak-e a lehetséges utazók, illetve, hatással van-e Dél-Koreába történő utazásukra a Hallyu elemek ismerete. A kutatás célja, hogy jobban megértsük a Hallyu iránti érdeklődést és annak mélységét a magyar utasközönség körében. Ezen túlmenően szerzők azt is vizsgálták, hogy milyen utazási csomagok vannak jelenleg a piacon, amelyek Dél-Koreába irányulnak. Továbbá a forgalomban lévő programoknak van-e, illetve milyen mélységű a Hallyu tartalma.

Szerző életrajzok

Hajnalka Sándor, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Hantos Elemér Doktori Iskola

Egyetemi tanársegéd, PhD hallgató

Éva Judit Gajzágó, Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Kereskedelem Tanszék

Egyetemi docens

Hivatkozások

Felix, F., 2020. KTO “Write Your Name In Korea”. Creative Director - Felix Genzmer. Available at: https://portfolio.lablob.com/kto-write-your-name-in-korea/

Jancsik, A., Jászberényi, M. és Kökény, L., 2019. Az utazásszervezés új dimenziói. Akadémiai Kiadó eBooks. https://doi.org/10.1556/9789630599535

Kenesei, Z. és Cserdi, Z.H., 2018. Szolgáltatásmarketing a turizmusban. https://doi.org/10.1556/9789634542308

Kökény, L. és Miskolczi, M., 2022. Smart turizmus. Akadémiai Kiadó eBooks. https://doi.org/10.1556/9789634547891

Nye, J.S., 2004a. Soft power: the means to success in world politics. Internet Archive. Available at: https://archive.org/details/softpowermeans00nyej [Accessed 31 Jul. 2024].

Nye, J.S., 2004b. Soft power: the means to success in world politics. Internet Archive. Available at: https://archive.org/details/softpowermeans00nyej [Accessed 31 Jul. 2024].

SHIM, D., 2008. The growth of Korean cultural industries and the Korean wave. East Asian pop culture: Analysing the Korean wave, 1, pp.15-32.

Turizmusmarketing, 2017. Akadémiai Kiadó eBooks. https://doi.org/10.1556/9789634540601

Anand, S. and Baek, D.S., 2024a. Understanding Hallyu: The Impact of Korean Pop Culture. Marketing Journal. Available at: https://www.marketingjournal.org/understanding-hallyu-the-impact-of-korean-pop-culture-by-sanya-anand-and-david-seyheon-baek/ [Accessed 31 Jul. 2024].

Anand, S. and Baek, D.S., 2024b. Understanding Hallyu: The Impact of Korean Pop Culture. Marketing Journal. Available at: https://www.marketingjournal.org/understanding-hallyu-the-impact-of-korean-pop-culture-by-sanya-anand-and-david-seyheon-baek/ [Accessed 31 Jul. 2024].

Gajzágó, É., 2023. Changes in the Attributes and Consumer Preferences of Hungarian Hallyu Fans. European Journal of East Asian Studies, 22(2), pp.97-120. https://doi.org/ 10.1163/15700615-02202009

Gajzágó, É. and Kovács, A., 2023. Online tartalomfogyasztás a dél-koreai popkultúra hazai rajongói körében. Multidiszciplináris Kihívások, Sokszínű Válaszok, pp.24-65. https://doi.org/10.33565/mksv.2023.03.02

Hong, S.K., Park, S., Park, D. and Oh, S., 2019. Geography of Hallyu studies: Analysis of academic discourse on Hallyu in international research. Korea journal, 59(2), pp.111-143. https://doi.org/ 10.25024/kj.2019.59.2.111

Huh, C.G. and Wu, J., 2017. Do Hallyu (Korean Wave) exports promote Korea’s consumer goods exports?. Emerging Markets Finance and Trade, 53(6), pp.1388-1404.

Jarlis, A., DJumala, D. and Rezasyah, T., 2022. Feel the Rhythm of Korea: South Korea Nation Branding in Promoting Tourism Towards Indonesia. Jurnal Sosioteknologi, 21, pp.230-241. https://doi.org/10.5614/sostek.itbj.2022.21.3.1

Neuendorf, K. A. (2017). The content analysis guidebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.

Shim, D. and Gajzágó, É., 2023. The Rise of Korean Culture in Europe Based on a Survey of K-culture Fans in Hungary. Media Studies/Mediální Studia, 2023/1, pp 27-53.

Creative Director - Felix Genzmer, 2024. Curriculum Vitae | Creative Director - Felix Genzmer. Available at: https://portfolio.lablob.com/curriculum_vitae/ [Accessed 31 Jul. 2024].

Essential Guidebooks & Maps of Seoul, n.d. The Official Travel Guide to Seoul. Available at: https://english.visitseoul.net/map-guide-book [Accessed 31 Jul. 2024].

Hallyu Tourism, n.d. Korean drama filming locations, K-pop music videos. Available at: https://english.visitkorea.or.kr/svc/thingsToDo/hallyu.do [Accessed 31 Jul. 2024].

Hallyu: K-Pop Tour, n.d. The Official Travel Guide to Seoul. Available at: https://english.visitseoul.net/hallyu?srchType=&srchOptnCode=&srchCtgry=376&sortOrder=&srchWord=&radioOptionLike=TURSM_AREA_8 [Accessed 31 Jul. 2024].

K-Pop group EXO star in Korea tourism campaign, 2018. rci-ventures. Available at: https://www.rciventures.com/news/asia-pacific/k-pop-star-korea-tourism-campaign/index.html [Accessed 31 Jul. 2024].

Kotra (2020) Investment Opportunities in Korea, Cultural Content, ISBN-979-11-6490-310-8(95320), https://openknowledge.kotra.or.kr/handle/2014.oak/24816 [Accessed 8 Oct. 2024].

KTO, K.T.O., n.d. Useful Information: VISITKOREA. Available at: https://english.visitkorea.or.kr/svc/thingsToDo/hallyu.do [Accessed 31 Jul. 2024].

Lee, M.J., 2022. Why some women are traveling to South Korea to find boyfriends. RAPPLER. Available at: https://rappler.com/life-and-style/relationships/why-some-women-travel-south-korea-find-boyfriends [Accessed 31 Jul. 2024].

New indicator on annual average salaries in the EU, 2022. Eurostat. Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Annual_average_wages_and_salary_2022 [Accessed 31 Jul. 2024].

Seoul Private Tours & Local Tour Guides, n.d. Available at: https://gowithguide.com/korea/seoul [Accessed 31 Jul. 2024].

View of Diplomasi Publik Korea Tourism Organization (KTO) terhadap Indonesia pada Sektor Pariwisata tahun 2018-2019, n.d. Available at: https://jom.fisip.budiluhur.ac.id/index.php/balcony/article/view/236/139 [Accessed 31 Jul. 2024].

Vkcadmin, n.d. VISIT KOREA YEAR 2023-2024. Visit Korea Committee. Available at: https://vkc.or.kr/en/main-project/visit-korea-year-2023-2024/ [Accessed 31 Jul. 2024].

World Factbook Glyph, n.d. Available at: https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/korea-south/ [Accessed 31 Jul. 2024].

Write Your Name in Korea Campaign by Korea Tourism Organization, 2022. Karen Meets World. Available at: https://karenmeetsworld.com/write-your-name-in-korea-campaign-by-korea-tourism-organization/ [Accessed 31 Jul. 2024].

한국국제문화교류진흥원, n.d. Available at: https://kofice.or.kr/index.asp [Accessed 31 Jul. 2024].

한국콘텐츠진흥원, n.d. Available at: https://www.kocca.kr/kocca/main.do [Accessed 31 Jul. 2024].

Megjelent
2024-12-10
Hogyan kell idézni
SándorH., & Gajzágó Éva J. (2024). A Hallyu jelenség hatása Dél-Korea turizmusára és a Magyarországról történő kiutaztatásra . Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat , (2), 110-132. https://doi.org/10.33565/MKSV.2024.02.05
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmány