A Hallyu jelenség hatása Dél-Korea turizmusára és a Magyarországról történő kiutaztatásra
Absztrakt
A Hallyu, vagy ismertebb nevén a Koreai Hullám jelensége, amely a dél-koreai kultúra globális terjesztését és népszerűsítését jelenti, számottevő hatással van Dél-Korea turizmusára. A cikk célja többek között, hogy ismertesse a Hallyu fogalmát és turizmusra gyakorolt hatását. Szerzők elsőként a jelenség főbb elemeit mutatják be, úgy, mint a koreai popkulturális termékek, szépségápolás és gasztronómia. A tanulmányban a fogalom ismertetésen túl a szerzők korábbi kutatási eredményeiket tervezik prezentálni, ami a magyarországi Hallyu fogyasztókra vonatkozi vizsgálva motivációikat, prefenciáikat. Továbbá vizsgálták a Koreai Turisztikai Ügynökség (KTO) turisztikai kampányait 2015-től 2024-ig, mely során szekunder kutatást végeztek. Ezen kívül egy primer kutatás eredményéről lesz szó, ami a hazai utasközönség Dél-Koreába történő utazási szándékát mérte fel. A felmérés során arra a kérdésre keresték a választ, hogy a Hallyu jelenség ismeretének birtokában vannak-e a lehetséges utazók, illetve, hatással van-e Dél-Koreába történő utazásukra a Hallyu elemek ismerete. A kutatás célja, hogy jobban megértsük a Hallyu iránti érdeklődést és annak mélységét a magyar utasközönség körében. Ezen túlmenően szerzők azt is vizsgálták, hogy milyen utazási csomagok vannak jelenleg a piacon, amelyek Dél-Koreába irányulnak. Továbbá a forgalomban lévő programoknak van-e, illetve milyen mélységű a Hallyu tartalma.
Hivatkozások
Felix, F., 2020. KTO “Write Your Name In Korea”. Creative Director - Felix Genzmer. Available at: https://portfolio.lablob.com/kto-write-your-name-in-korea/
Jancsik, A., Jászberényi, M. és Kökény, L., 2019. Az utazásszervezés új dimenziói. Akadémiai Kiadó eBooks. https://doi.org/10.1556/9789630599535
Kenesei, Z. és Cserdi, Z.H., 2018. Szolgáltatásmarketing a turizmusban. https://doi.org/10.1556/9789634542308
Kökény, L. és Miskolczi, M., 2022. Smart turizmus. Akadémiai Kiadó eBooks. https://doi.org/10.1556/9789634547891
Nye, J.S., 2004a. Soft power: the means to success in world politics. Internet Archive. Available at: https://archive.org/details/softpowermeans00nyej [Accessed 31 Jul. 2024].
Nye, J.S., 2004b. Soft power: the means to success in world politics. Internet Archive. Available at: https://archive.org/details/softpowermeans00nyej [Accessed 31 Jul. 2024].
SHIM, D., 2008. The growth of Korean cultural industries and the Korean wave. East Asian pop culture: Analysing the Korean wave, 1, pp.15-32.
Turizmusmarketing, 2017. Akadémiai Kiadó eBooks. https://doi.org/10.1556/9789634540601
Anand, S. and Baek, D.S., 2024a. Understanding Hallyu: The Impact of Korean Pop Culture. Marketing Journal. Available at: https://www.marketingjournal.org/understanding-hallyu-the-impact-of-korean-pop-culture-by-sanya-anand-and-david-seyheon-baek/ [Accessed 31 Jul. 2024].
Anand, S. and Baek, D.S., 2024b. Understanding Hallyu: The Impact of Korean Pop Culture. Marketing Journal. Available at: https://www.marketingjournal.org/understanding-hallyu-the-impact-of-korean-pop-culture-by-sanya-anand-and-david-seyheon-baek/ [Accessed 31 Jul. 2024].
Gajzágó, É., 2023. Changes in the Attributes and Consumer Preferences of Hungarian Hallyu Fans. European Journal of East Asian Studies, 22(2), pp.97-120. https://doi.org/ 10.1163/15700615-02202009
Gajzágó, É. and Kovács, A., 2023. Online tartalomfogyasztás a dél-koreai popkultúra hazai rajongói körében. Multidiszciplináris Kihívások, Sokszínű Válaszok, pp.24-65. https://doi.org/10.33565/mksv.2023.03.02
Hong, S.K., Park, S., Park, D. and Oh, S., 2019. Geography of Hallyu studies: Analysis of academic discourse on Hallyu in international research. Korea journal, 59(2), pp.111-143. https://doi.org/ 10.25024/kj.2019.59.2.111
Huh, C.G. and Wu, J., 2017. Do Hallyu (Korean Wave) exports promote Korea’s consumer goods exports?. Emerging Markets Finance and Trade, 53(6), pp.1388-1404.
Jarlis, A., DJumala, D. and Rezasyah, T., 2022. Feel the Rhythm of Korea: South Korea Nation Branding in Promoting Tourism Towards Indonesia. Jurnal Sosioteknologi, 21, pp.230-241. https://doi.org/10.5614/sostek.itbj.2022.21.3.1
Neuendorf, K. A. (2017). The content analysis guidebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
Shim, D. and Gajzágó, É., 2023. The Rise of Korean Culture in Europe Based on a Survey of K-culture Fans in Hungary. Media Studies/Mediální Studia, 2023/1, pp 27-53.
Creative Director - Felix Genzmer, 2024. Curriculum Vitae | Creative Director - Felix Genzmer. Available at: https://portfolio.lablob.com/curriculum_vitae/ [Accessed 31 Jul. 2024].
Essential Guidebooks & Maps of Seoul, n.d. The Official Travel Guide to Seoul. Available at: https://english.visitseoul.net/map-guide-book [Accessed 31 Jul. 2024].
Hallyu Tourism, n.d. Korean drama filming locations, K-pop music videos. Available at: https://english.visitkorea.or.kr/svc/thingsToDo/hallyu.do [Accessed 31 Jul. 2024].
Hallyu: K-Pop Tour, n.d. The Official Travel Guide to Seoul. Available at: https://english.visitseoul.net/hallyu?srchType=&srchOptnCode=&srchCtgry=376&sortOrder=&srchWord=&radioOptionLike=TURSM_AREA_8 [Accessed 31 Jul. 2024].
K-Pop group EXO star in Korea tourism campaign, 2018. rci-ventures. Available at: https://www.rciventures.com/news/asia-pacific/k-pop-star-korea-tourism-campaign/index.html [Accessed 31 Jul. 2024].
Kotra (2020) Investment Opportunities in Korea, Cultural Content, ISBN-979-11-6490-310-8(95320), https://openknowledge.kotra.or.kr/handle/2014.oak/24816 [Accessed 8 Oct. 2024].
KTO, K.T.O., n.d. Useful Information: VISITKOREA. Available at: https://english.visitkorea.or.kr/svc/thingsToDo/hallyu.do [Accessed 31 Jul. 2024].
Lee, M.J., 2022. Why some women are traveling to South Korea to find boyfriends. RAPPLER. Available at: https://rappler.com/life-and-style/relationships/why-some-women-travel-south-korea-find-boyfriends [Accessed 31 Jul. 2024].
New indicator on annual average salaries in the EU, 2022. Eurostat. Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Annual_average_wages_and_salary_2022 [Accessed 31 Jul. 2024].
Seoul Private Tours & Local Tour Guides, n.d. Available at: https://gowithguide.com/korea/seoul [Accessed 31 Jul. 2024].
View of Diplomasi Publik Korea Tourism Organization (KTO) terhadap Indonesia pada Sektor Pariwisata tahun 2018-2019, n.d. Available at: https://jom.fisip.budiluhur.ac.id/index.php/balcony/article/view/236/139 [Accessed 31 Jul. 2024].
Vkcadmin, n.d. VISIT KOREA YEAR 2023-2024. Visit Korea Committee. Available at: https://vkc.or.kr/en/main-project/visit-korea-year-2023-2024/ [Accessed 31 Jul. 2024].
World Factbook Glyph, n.d. Available at: https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/korea-south/ [Accessed 31 Jul. 2024].
Write Your Name in Korea Campaign by Korea Tourism Organization, 2022. Karen Meets World. Available at: https://karenmeetsworld.com/write-your-name-in-korea-campaign-by-korea-tourism-organization/ [Accessed 31 Jul. 2024].
한국국제문화교류진흥원, n.d. Available at: https://kofice.or.kr/index.asp [Accessed 31 Jul. 2024].
한국콘텐츠진흥원, n.d. Available at: https://www.kocca.kr/kocca/main.do [Accessed 31 Jul. 2024].