Experiences of the ADR accident on the M0 motorway August 5, 2024

  • Károly Szilágyi
Keywords: traffic, ADR, dangerous goods, Ecser

Abstract

On August 5, 2024, in the early afternoon hours, heavy traffic and congestion typical of the period developed on the left lane of the M0 motorway (on the side leading from the M31 highway to the M4 motorway), near Ecser. In such a traffic situation, pulsating columns of vehicles, sudden braking, impatience, and irregular lane changes inevitably develop. With a multi-ton vehicle combination, participating in traffic under such circumstances is even more challenging.. Especially if the shipment is classified as dangerous goods according to ADR regulations.

References

A Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás „A” és „B” Melléklete kihirdetéséről, valamint a belföldi alkalmazásának egyes kérdéseiről szóló 284/2023. (VI. 30.) Korm. rendelet. https://njt.hu/jogszabaly/2023-284-20-22 (2024.12.15)

A közúti árufuvarozáshoz, személyszállításhoz és a közúti közlekedéshez kapcsolódó egyes rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, valamint a bírságolással összefüggő hatósági feladatokról szóló 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet. https://njt.hu/jogszabaly/2009-156-20-22 (2024.12.15)

Published
2024-12-17
How to Cite
SzilágyiK. (2024). Experiences of the ADR accident on the M0 motorway August 5, 2024. Defence Science, 9(ksz.), 14-17. Retrieved from https://ojs.mtak.hu/index.php/vedelemtudomany/article/view/17902