Possibilities of developing firefighter trainings

Keywords: firefighters, training, possibilities

Abstract

Firefighters try to work effectively when working, because they prefer a simple solution version that can be used in the given situation. During an intervention the firefighter chooses one of the solutions that he has successfully accomplished and succeeds in the past. Therefore, during the exercises, it is necessary to develop a part of our procedures that we have deliberately selected and considered to be effective in terms of the efficiency. After the exercise in a modeled environment, it is easier to associate with real events. During such locations and situations, little or no relevant information is recorded in the long-term memory. Ingenuity of the firefighters comes from the comparison of the solution versions. In this efficiency, procedural, episodic,and semantic memory play a significant role. In order to learn, practice, measure, analyze, repeat principles, the firefighting system can be improved, which requires the intervention circle approach.

References

Az 1996. évi XXXI törvény a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról; http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99600031.TV

A 39/2011. (XI. 15.) BM rendelete a tűzoltóság tűzoltási és műszaki mentési tevékenységének általános szabályairól

A 6/2016. (VI.24) BM OKF utasítás a Tűzoltás-taktikai Szabályzat kiadásáról

Pántya Péter.: What could help for the firefighting, technical rescues? Advances in Fire, Safety and Security Research 2015. Bratislava: Fire Research Institute of the Ministry of Interior Slovak Republic, 2015. 60-65.o. ISBN:9788089051199

A 60/2016. számú BM OKF Főigazgatói intézkedés a készenléti jellegű szolgálatot ellátó tűzoltó állomány napi továbbképzésének, valamint a tűzoltósági szakterület által tartandó gyakorlatok rendszerének szabályairól

Cséfalvay Zoltán: Térképek a fejünkben Akadémia kiadó, Budapest 1990.

Fazekasné dr.Fenyvesi Margit: Orientációs képességek fejlesztésének módszertana (2013) 3.4.1 fejezet https://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop412A/2009-0007_orientacios_kepessegek_fejl_modszertana/TANANYAG/03_4_1.html(letöltve 2018.07.23)

A 2015. évi XLII. törvény a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról 44§ (2) https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1500042.TV#lbj0ida4fa

A 3/2015. számú BM OKF Főigazgatói utasítás a tűzoltóságok szerelési szabályzatáról

Pántya Péter.: Eredmények a tűzoltók beavatkozói készségének növelésében Bolyai Szemle XXIV:(4) (2015) 172-180. o. https://folyoiratok.uni-nke.hu/document/uni-nkehu/ bolyai-szemle-2015-04.original.pdf (letöltve: 2018.04.11.)

A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Kiképzési Szabályzatának kiadásáról szóló 85/2014. számú BM OKF intézkedés

Pántya Péter: A katasztrófavédelem és a tűzoltóságok hazai és nemzetközi tevékenysége, a beavatkozások keretei, a biztonság és hatékonyság megjelenése Hadmérnök 12:(2) (2017) 201-213.o. http://www.hadmernok.hu/172_16_pantya.pdf (letöltve: 2018.03.11.)

Martin Zachar, Andrea Majlingova, Iveta Marková, Oántya Péter: The Proposal of Methodology to Investigate the Passenger Cars Fires Bolyai Szemle 26:(2) (2017) 45-56. o. https://www.uni-nke.hu/document/uni-nke-hu/Bolyai_Szemle_2017_02_kesz.pdf#page=45 (letöltve: 2018.04.09.)

Pukánszky-Németh : Neveléstörténet Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1997, ötödik, átdolgozott bővített kiadás 6. 1. fejezet http://magyar-irodalom.elte.hu/nevelestortenet/

Borbély Csaba: A tanulás-emlékezési és gondolkodási zavarok diagnosztikája Országos Klinikai Idegtudományi Intézet; előadás 5-45 dia. (letöltve 2018.07.28) http://semmelweis.hu/klinikai-pszichologia/files/2012/06/Borb%C3%A9ly-Csaba-Mem%C3%B3ria.pdf

Benyó Balázs, Benyó Zoltán, Paláncz Béla, Szilágyi László, Ferenci Tamás: Műszaki és biológiai rendszerek elmélete Budapest 2014. Typotex kiadó https://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop412A/2011_0079_benyo_muszaki_es_biologiai_rendszerek/ch01.html

Csépányi Zsolt : Kutatásmódszertan Esterházi Károly Tanárképző Főiskola 22.dia http://media.ektf.hu/levelezo/orai_anyagok/kutmod.pdf

Horváth, Galina ; Restás, Ágoston ; Bodnár, László: A műveletirányító képzést befejezők körében végzett elégedettségi felmérés értékelése pp. 169-172. , 4 p. Tűzoltó Szakmai Nap 2017; Budapest, Magyarország : BM OKF, (2017) 216 p.

Horváth, Galina ; Restás, Ágoston ; Bodnár, László: A szerparancsnoki képzést befejezők körében végzett elégedettségi felmérés értékelése pp. 173-176. , 4 p. Tűzoltó Szakmai Nap 2017; Budapest, Magyarország : BM OKF, (2017) 216 p.

Horváth, Galina ; Restás, Ágoston ; Bodnár, László: A tűzoltó I. képzést befejezők körében végzett elégedettségi felmérés értékelése pp. 165-168. , 4 p. Tűzoltó Szakmai Nap 2017; Budapest, Magyarország : BM OKF, (2017) 216 p.

Horváth, Galina ; Restás, Ágoston ; Bodnár, László: A tűzoltó II. képzést befejezők körében végzett elégedettségi felmérés értékelése pp. 161-164. , 4 p. Tűzoltó Szakmai Nap 2017; Budapest, Magyarország : BM OKF, (2017) 216 p.

Bérczi László: Országos képzések a hatékony és biztonságos tűzoltói beavatkozások érdekében. Védelem - Katasztrófa- Tűz- És Polgári Védelmi Szemle XIX:(3) pp. 33-35. (2012)

Published
2023-11-24
How to Cite
RáczS. (2023). Possibilities of developing firefighter trainings. Defence Science, 3(4), 182-199. Retrieved from https://ojs.mtak.hu/index.php/vedelemtudomany/article/view/13299
Section
Articles