Katalizátor szerepű társadalmi innováció a humán erőforrás optimális fejlesztését lehetővé tevő oktatási környezet kialakítására
Absztrakt
Az oktatás egy stratégiai termelési ágazat, amely ma már alkalmas az egyedi tömegtermelésre, azaz a hallgatók csoportosan történő képzésében egyéni előre haladásuk, munkaerőpiaci elvárások szerinti specializációjuk, támogatására. Az oktatás következő nagy forradalma pedig az Ipar 4.0 mintájára már arról szól, hogy az oktatást végző egységek integrálásra kerülnek az őket kiszolgáló és az általuk kiszolgált gazdasági, társadalmi folyamatokkal egy hatalmas intelligens irányítási rendszerbe. Sajnos azonban a tipikus magyar oktatási környezetet jelenlegi működési módszere alkalmatlanná tesz erre az integrációra. Dolgozatomban összegyűjtöttem, értékeltem azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyek
alapvetően határozzák meg a 21. század oktatásának jövőjét. Elvégeztem a jelenlegi oktatási rendszer adatalapú elemzését és meghatároztam az oktatási folyamat átalakításának lehetséges beavatkozási pontjait. Kidolgoztam egy a 21. századi kihívásoknak megfelelni tudó, az elemzésemben feltárt működési hibákat kiküszöbölő komplex társadalmi innovációs „breakthrough” programot az oktatási környezet átalakítására, az általa kiszolgált gazdasági, társadalmi folyamatokkal történő integrációjának előkészítésére.
Hivatkozások
Demeter, K., et. al. (2017) A lean tudás megosztása. Magyarországi esettanulmányokon alapuló kutatási eredmények. Budapesti Corvinus Egyetem
Kizilcec, R., et al. (2017). Self-regulated learning strategies predict learner behavior and goal attainment in Massive Open Online Courses, Elsevier.
Kovács, Z., Rendesi, I. (2015): A lean projektek hatása”. Vezetéstudomány, (2)
Max, T. (2018): Élet 3.0 Embernek lenni a mesterséges intelligencia korában. Budapest, HVG Könyvek
Pokol, B. (2018): A mesterséges intelligencia társadalma, Kairosz Kiadó
Shelly, F. (2020): Lecserél-e minket a mesterséges intelligencia? Bevezetés a XXI. századhoz. Scholar Kiadó és Szolgáltató Kft.
Egyéb források
Accenture tanulmányok. Megtalálható: https://www.accenture.com/hu-en/about/company/hungary
Dani, G., Nich G. (2018) The myth of the infrastructure phase. Megtalálható:
https://www.usv.com/writing/2018/10/the-myth-of-the-infrastructure-phase/ [2018. október 1.]
David, S. et. al (2017) Mastering Chess and Shogi by Self-Play with a General Reinforcement Learning Algorithm. Megtalálható: https://arxiv.org/pdf/1712.01815.pdf
MicorMasters program leírása. Megtalálható: https://en.wikipedia.org/wiki/MicroMasters Neuralink agy-számítógép interfész bemutató (2020.). Megtalálható: https://www.youtube.com/watch?v=CLUWDLKAF1M [2020. augusztus 29.]
Németh, I. előadása (2019) Egyedi tömegtermelés az oktatásban címmel. Megtalálható: https://infoter.hu/video/dr-nemeth-istvan-egyedi-tomegtermeles-az-oktatasban [2019. július 3.]
Okleveles technikusképzés koncepciója (2020) megtalálható: https://kormany.hu/hirek/az-okleveles-technikuskepzes-egyenes-utat-nyit-a-felsooktatasba [2020. november 27.]
World Economic Forum tanulmánya (2015) Megtalálható: URL:
http://www3.weforum.org/docs/WEF_GAC15_Technological_Tipping_Points_report_2015.pdf [2015. szeptember]