Developement and operation of in-service training in the water sector II.
Abstract
In the first part of the article series, in addition to the system of requirements for education set out in the National Water Strategy Guidelines, we focused on describing the legal background of the continuing education system. In the second part, we describe the types of training of the further training system, and summarize the experiences of the 2 years, highlighting the advantages and formulating development proposals based on the shortcomings and disadvantages.
References
Nemzeti Vízstratégia, Kwassay Jenő Terv https://www.kormany.hu/download/6/55/01000/Nemzeti%20V%C3%ADzstrat%C3%A9gia.p
df (letöltés dátuma: 2020. 06.01.)
Udvardi-Lakos E. (2002): Lifelong-learning, modul, kompetencia (Tézisek és magyarázatok) In: Szakképzési Szemle, XVIII. évf., 2002/1.,
A 391/2017. (XII.13.) Korm. rendelet a vízügyi igazgatási szerveknél foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyának különös szabályairól https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1700391.KOR (A letöltés ideje: 2020.06.16)
Magyarország: A Képzések fő típusai. Védelem Tudomány – V. évfolyam, 3. szám, 2020. 7. hó 168
https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/validation-non-formal-andinformal-learning-34_hu (letöltés ideje: 2020.06.20.)
Belügyminisztérium, Továbbképzési Rendszer, Vízügyi ágazat továbbképzési modulja https://ovf.bmkszf.hu/ (A letöltés ideje: 2020.06.28.)
Tudás Menedzsment, X. évfolyam 1. szám, 2009. április, PTE FEEK, Pécs, 2009. Háber Hajnalka Mária (2010): A kompetenciakészlet szükségessége a felsőoktatásban/felnőttképzésben. Egy pályakövetés eredményei. In: Hajdicsné Dr. Varga Katalin (szerk.) : Képzés és Gyakorlat, 2010/2. Kaposvár. 85-95.