2024. augusztus 5-én az M0 autóúton történt ADR baleset tapasztalatai
Absztrakt
2024. augusztus 5-én a kora délutáni órákban az időszakra jellemző nagy forgalom és torlódás alakult ki az M0 autóút bal oldali pályáján (az M31 autópályától az M4 autóút felé vezető oldalon), Ecser mellett. Ilyen közlekedési szituációban óhatatlanul kialakulnak lüktető sebességű járműoszlopok, hirtelen fékezések, türelmetlenség, szabálytalan sávváltások. Egy több tonnás járműszerelvénnyel még nagyobb kihívás ilyen körülmények között a közlekedésben való részvétel. Pláne akkor, ha a szállítmány az ADR előírásai alapján veszélyes árunak minősül.
Hivatkozások
A Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás „A” és „B” Melléklete kihirdetéséről, valamint a belföldi alkalmazásának egyes kérdéseiről szóló 284/2023. (VI. 30.) Korm. rendelet. https://njt.hu/jogszabaly/2023-284-20-22 (2024.12.15)
A közúti árufuvarozáshoz, személyszállításhoz és a közúti közlekedéshez kapcsolódó egyes rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, valamint a bírságolással összefüggő hatósági feladatokról szóló 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet. https://njt.hu/jogszabaly/2009-156-20-22 (2024.12.15)
Copyright (c) 2024 Védelem Tudomány a Katasztrófavédelem online szakmai, tudományos folyóirata
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.