2024. augusztus 5-én az M0 autóúton történt ADR baleset tapasztalatai

  • Szilágyi Károly
Kulcsszavak: közlekedés, ADR, veszélyes áru, Ecser

Absztrakt

2024. augusztus 5-én a kora délutáni órákban az időszakra jellemző nagy forgalom és torlódás alakult ki az M0 autóút bal oldali pályáján (az M31 autópályától az M4 autóút felé vezető oldalon), Ecser mellett. Ilyen közlekedési szituációban óhatatlanul kialakulnak lüktető sebességű járműoszlopok, hirtelen fékezések, türelmetlenség, szabálytalan sávváltások. Egy több tonnás járműszerelvénnyel még nagyobb kihívás ilyen körülmények között a közlekedésben való részvétel. Pláne akkor, ha a szállítmány az ADR előírásai alapján veszélyes árunak minősül.

Hivatkozások

A Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás „A” és „B” Melléklete kihirdetéséről, valamint a belföldi alkalmazásának egyes kérdéseiről szóló 284/2023. (VI. 30.) Korm. rendelet. https://njt.hu/jogszabaly/2023-284-20-22 (2024.12.15)

A közúti árufuvarozáshoz, személyszállításhoz és a közúti közlekedéshez kapcsolódó egyes rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, valamint a bírságolással összefüggő hatósági feladatokról szóló 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet. https://njt.hu/jogszabaly/2009-156-20-22 (2024.12.15)

Megjelent
2024-12-17
Hogyan kell idézni
SzilágyiK. (2024). 2024. augusztus 5-én az M0 autóúton történt ADR baleset tapasztalatai. Védelem Tudomány a Katasztrófavédelem Online Szakmai, tudományos folyóirata, 9(ksz.), 14-17. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/vedelemtudomany/article/view/17902