Az online oktatás hatékonysága a rendészettudományi karon az oktatók és a hallgatók szemüvegén keresztül - egy hibrid kutatás eredményei

Kulcsszavak: digitális oktatás, Rendészettudományi Kar polgárai, hibrid kutatás, szintézis, hatékonyság

Absztrakt

A tanulmány egy olyan féléves hibrid kutatás eredményeit taglalja, mely a digitális oktatás hatásait vizsgálja a Rendészettudományi Kar polgárainak reflexiói alapján. A kutatás eredményei: 216 hallgatói – beleértve a katasztrófavédelmi szakirányon tanuló hallgatókat –, és 72 oktatói válasz reprezentatív mintája alapján születettek, melyhez hibrid kérdőíves felmérést végeztünk ötfokozatú Likert-skála bevonásával, továbbá irányított kérdésekkel ellátott kérdőívvel. A beérkező adatokat kategorizáltuk, szintetizáltuk, majd lebontottuk pozitív és negatív válaszokra, hogy egységesen lássuk, hogy mennyire élték meg pozitívan, vegyesen, vagy negatívan az online oktatást a hallgatók és az oktatók. A digitális oktatás hatásaira reflektálva, összességében több negatív, mint pozitív rövid válaszban kifejtett véleményt kaptunk. A kutatásunk során megvizsgáltuk számos ország tapasztalatait a digitális oktatással kapcsolatosan, valamint az eredményeinket taglalva, ajánlásokat is megfogalmazunk kitekintésként, hogy elősegítsük a jövőbeli online oktatás hatékonyságát.

Hivatkozások

Barua, Ankur: Methods for Decision-Making in Survey Questionaires Based on Likert Scale Journal of Asian Scientific Research, 2013, 3/1. 35-38. Elérhető: http://aessweb.com/pdffiles/35-38.pdf (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Boca, Gratiela Dana: Factors Influencing Students’ Behavior and Attitude towards Online Education during COVID-19 Sustainability 2021/13. 7469. 1-21. Elérhető: sustainability-13-07469-v2 (2).pdf (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Darius, Preethi Sheba Hepsiba – Gundabattini, Edison - Solomon, Darius Gnanaraj: A Survey on the Effectiveness of Online Teaching–Learning Methods for University and College Students A Journal of the Institution of the Engineers B évfolyam 2021.04.05. Elérhető: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8021218/ (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Esposito, James L.: Iterative, Multiple_Method Questionaire Evaluation Research: A Case Study Journal of Official Statistics 20. Évfolyam, 2004. 2. szám 143-183. Elérhető: https://www.scb.se/contentassets/ca21efb41fee47d293bbee5bf7be7fb3/iterative-multiplemethod-questionnaire-evaluation-research-a-case-study.pdf (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Földvári Mónika –Mújdricza Ferenc: A kognitív kérdőívtesztelés módszertana: a kognitív interjúfelvétel Statisztikai Szemle, 2018. 96. évfolyam, 5. szám 449-467. Elérhető: https://www.ksh.hu/statszemle_archive/2018/2018_05/2018_05_449.pdf (A letöltés dátuma:

12. 25.)

Király Gábor – Dén-Nagy Ildikó – Géring Zsuzsanna – Nagy Beáta: Kevert módszertani megközelítések. Elméleti és módszertani alapok. Kultúra és Közösség, IV. folyam V. évfolyam 2014/II. szám 95-104. Elérhető: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/1895/1/09.pdf (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Letenyei László – Nagy Gábor Dániel: Rugalmas kérdőív – A standard kérdőív kritikái és javaslat a kérdőíves adatgyűjtés terepközeli alkalmazására Szociológiai Szemle 2007/1–2. szám 29–46. Elérhető: https://szociologia.hu/dynamic/070102letenyei.pdf (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Letenyei László – Rácz Attila – Losonc Krisztina – Dukasz Magor: A kérdőíves online adatfelvétel megújítása mentális térképezéből átvett módszertani megfontolások alapján Belvedere Meridionale, 2021/XXIV.1 132-137. Elérhető: http://acta.bibl.uszeged.hu/5342/1/belvedere_2012_001_132-137.pdf (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Yongqi Gu – Qiufang Wen – Danxia Wu: How Often is Often? Reference ambiguities of the Likert-scale in Language-learning Strategy Research Occasional Papers in English Language Teaching 1995/5. 19-35. Elérhető: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED391358.pdf (A letöltés dátuma: 2021. 12. 25.)

Megjelent
2023-12-10
Hogyan kell idézni
Ürmösné Dr. SimonG., & Kovács Éva. (2023). Az online oktatás hatékonysága a rendészettudományi karon az oktatók és a hallgatók szemüvegén keresztül - egy hibrid kutatás eredményei. Védelem Tudomány a Katasztrófavédelem Online Szakmai, tudományos folyóirata, 7(1), 191-219. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/vedelemtudomany/article/view/13673
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek