Ugrás a fő tartalmi részhez
Ugrás a főmenübe
Ugrás az oldal lábrészéhez
Történelemtanítás
Aktuális
Archívum
Információk
Információk
Szerkesztőbizottság
Adatvédelmi nyilatkozat
Benyújtási információk
Kapcsolat
Keresés
Keresés
Regisztráció
Bejelentkezés
Főoldal
/
Archívum
/
Évf. 16 szám 1-2 (2025)
Évf. 16 szám 1-2 (2025)
Megjelent:
2025-09-10
Teljes szám
Impresszum
Tartalom
A 2025. évi 1-2. szám szerzői
Lectori salutem
A szerkesztők
16-01-01
PDF
Tanulmányok
Az amerikai külpolitika hegemón fordulata az 1930–1940-es években
Második rész: A roosevelti Grand Design elvei és gyakorlata a második világháború alatt és után
Zsinka László
16-01-02
PDF
A történelemoktatás a tartalmi szabályozás (tantervek, követelmények, tankönyvek) tükrében Magyarországon (2016–2024) – avagy a maratoni reform után a pirruszi győzelemig
Kaposi József
16-01-03
PDF
Közlemények
Állam az államban, avagy az állami akarat sajátos útja
Mezőhegyes
Veress Marcell István
16-01-04
PDF
Műhely
A történelmi tudás mérése – szempontok és nehézségek
Gyertyánfy András
16-01-05
PDF
A dualizmus korszakához tartozó feladatok vizsgálata és összehasonlítása magyarországi és szlovákiai magyar nyelvű történelemtankönyvekben a kompetenciák tükrében
Szabó L. Dávid, Horváth Kinga
16-01-06
PDF
Szemle
Az ókori Mezopotámia öröksége a 21. században – Interjú Niederreiter Zoltán asszíriológussal
Kerekesné Horváth Ilona
16-01-07
PDF
Egy reprezentatív kiadványról – Az egri Líceum 250 éve
Bartók Béla – Makai János – Nagy Andor: Az egri Líceum a magyar oktatás történetében
Katona András
16-01-08
PDF
Horizont
Történelmi kompetenciamérés Németországban
Kojanitz László
16-01-09
PDF
A történelem mintázatai?
Beszámoló az EuroClio 2025. évi konferenciájáról
Fekete Áron, Fodor Richárd , Tóth Judit
16-01-10
PDF
Kaleidoszkóp
Történelem zenebarátoknak
Horváth Judit
16-01-11
PDF
"Indivisibiliter ac Inseparabiliter" - Beszámoló a László Gyula Középiskolai Országos Történelemversenyről
Stróbl Terézia
16-01-12
PDF
Folyóiratunkat indexálja
Információ
Olvasóknak
Szerzőknek
Könyvtárosoknak
Open Journal Systems