Új média lehetőségek a katasztrófavédelemben
Absztrakt
A katasztrófákat előidéző okok egyre intenzívebbé váltak, ezért fontos a lakossággal folytatott hatékony kommunikáció. A mai világban az internet miatt az emberek percek alatt informálódhatnak, az online világ a mindennapjaink részévé vált. Negatív oldala, hogy túl sok az adat melyek sokszor hiányosak, pontatlanok, eltorzultak a valósághoz képest, valamint nem teljesen fedik az igazságot. Ebből kifolyólag feltételezésem szerint, a kommunikáció még hatékonyabbá tehető, ha a világháló adta lehetőségeket a lakosság igényeinek megfelelően maximálisan kihasználjuk, hogy pontos, hiteles, gyors és célravezető információkhoz juthassanak. A tanulmányban a szerzők vizsgálták a hivatásos Katasztrófavédelem által a hírközlésre használt hivatalos honlapot, online magazint, különböző közösségi oldalakat, különös tekintettel a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság YouTube csatornájára.
Hivatkozások
Szakadát István: Új média, hálózati kommunikáció. http://mokk.bme.hu/archive/szocjegyzet_newmedia (letöltés ideje: 2020. 11. 15.)
Bene Zoltánné Pusztai Virág: Médialelmélet http://www.jgypk.hu/mentorhalo/tananyag/MediaelmeletV2/index.html letöltve: 2020.02.15.
https://besocial.hu/igy-teljesitett-2019-elso-negyedeveben-a-facebook-a-twitter-es-asnapchat/
Bodoky Tamás – Urbán Ágnes: A Facebook hatása a hírfogyasztásra közönségépítés helyett közösségépítés
http://epa.niif.hu/01900/01963/00035/pdf/EPA01963_informacios_tarsadalom_2011_1_4_12
-135.pdf letöltve: 2020.02.17.
https://web.archive.org/web/20130326050218/http://facebooktippek.hu/2012/04/10/mi-azaz-
https://marketingseo.hu/a-youtube-tortenete/
https://kozossegikalandozasok.hu/2019/05/22/magyarok-az-interneten-es-a-kozossegimediaban/