Történelmi kompetenciamérés Németországban
Hivatkozások
BARRICELLI, Michele – GAUTSCHI, Peter – KÖRBER, Andreas (2012). Historische Kompetenzen und Kompetenzmodelle. In: BARRICELLI, Michele – LÜCKE, Martin (Hrsg.): Handbuch Praxis des Geschichtsunterrichts. Wochenschau, Schwalbach, 207–235.
F. DÁRDAI Ágnes (2006): Történelmi megismerés – történelmi gondolkodás I-II. A Történelemtanári továbbképzés kiskönyvtára, XLI. Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK – Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata, Budapest.
GYERTYÁNFY András (2017): Kompetenciák a történelemtanításban – kritikai megközelítésben Történelemtanítás (LII.) Új folyam VIII. évf. 1-2. sz. http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2017/10/gyertyanfy-andras-kompetenciak-atortenelemtanitasban-kritikai-megkozelitesben-08-01-14/ (Letöltés: 2025. jan. 29.)
GYERTYÁNFY András (2021): Képességek, kompetenciák, történelmi gondolkodás. Kísérlet a fogalmi tisztázásra. Történelemtanítás (LVI.) Új folyam XII. évf. 1-2. sz. https://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2021/05/gyertyanfy-andras-kepessegek-kompetenciaktortenelmi-gondolkodas-12-01-05/ (Letöltés: 2025. jan. 29.)
HASBERG, Wolfgang – KÖRBER, Andreas (2003): „Geschichtsbewusstsein dynamisch.“ In: KÖRBER, Andreas (2003, Hg.): Geschichte – Leben – Lernen. Bodo v. Borries zum 60. Geburtstag. (Forum Historisches Lernen) Wochenschau Verlag, Schwalbach, 177-200.
KAPOSI József (2017): A történelmi gondolkodás és a képességfejlesztő feladatok. Történelemtanítás (LII.) Új folyam VIII. évf. 1-2. sz. http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2017/10/kaposi-jozsef-a-tortenelmi-gondolkodas-es-akepessegfejleszto-feladatok-08-01-03/ (Letöltés: 2025. jan. 29.)
KINYÓ László (2011): Az állampolgári kompetencia mérésének-értékelésének elméleti keretei. In: Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 105-146.
KOJANITZ László (2013): A történelmi gondolkodás fejlesztése. Iskolakultúra, 23. évf. 2. sz. 28–47. https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21365 (Letöltés: 2025. jan. 29.)
KÖRBER, Andreas (2003). Geschichtsbewusstsein dynamisch. In: KÖRBER, Andreas (Hrsg.): Geschichte – Leben – Lernen. Bodo von Borries zum 60. Geburtstag. Wochenschau–Verlag, Schwalbach, 177–200.
RÜSEN, Jörn (1983): Historische Vernunft. Die Grundlagender Geschichtswissenschaft. Grundzüge einer Historik I. Vandenhoeck – Ruprecht, Göttingen.
RÜSEN, Jörn (1994): Historische Orientierung. Über die Art des Geschichtsbewusstseins, sich in der Zeit zurechtzufinden. Böhlau, Köln.
TRAUTWEIN, Ulrich – BERTRAM, Christiane – BORRIES, Bodo von – BRAUCH, Nicola – HIRSCH, Matthias – SCHRÖTER, Kathrin – KÖRBER, Andreas – KÜHBERGER, Christoph (2017): Kompetenzen historischen Denkens erfassen. Konzeption, Operationalisierung und Befundedes Projekts "Historical Thinking – Competencies in History" (HiTCH). Waxmann, Münster–New York. https://www.pedocs.de/volltexte/2017/12943/pdf/Trautwein_et_al_2017_Kompetenzen_historischen_Denkens_erfassen.pdf (Letöltés: 2025. ápr. 28.)
WEINERT, Franz E. (2001): Vergleichende Leistungsmessung in Schulen – eine umstrittene Selbstverständlichkeit. In: WEINERT, Franz E. (Hrsg.): Leistungsmessungen in Schulen. Beltz, Weinheim, 17-31.
WERNER, Michael – SCHREIBER, Waltraud (2015): Testfragen befragen – Pretesting und Optimierung des Large-Scale-Kompetenztests „HiTCH“ durch Cognitive Labs. In: WALDIS, Monika – ZIEGLER, Béatrice (Hrsg.): Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13: Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13”. Bern: hep verlag, 153-164. (Geschichtsdidaktik heute; 7.)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.