Akkumulátoros és hidrogénhajtás vizsgálatának szempontrendszere a városközi vasúti személyszállításban Magyarországon
Absztrakt
A nemzetközi és országos szinten megfogalmazott és kitűzött klímacélok megkövetelik a közlekedési eszközök károsanyag-kibocsátásának mérséklését, hosszú távon pedig a teljes karbonsemlegesség elérését. Ez elsősorban alternatív hajtású (tisztán elektromos vagy hidrogénüzemű) járművek forgalomba állításával érhető el, amely magába foglalja a kötöttpályás közlekedés felsővezetékkel nem rendelkező részét is. Éppen ezért a közúti közlekedés mellett a helyközi vasúti közlekedésben is elengedhetetlen a szerelvények fogalomba állítását megelőzően a kiszolgáló infrastruktúra elemzése, a szükséges átalakítások definiálása, valamint az alkalmazási célterületek meghatározása.
Hivatkozások
Study on use of fuel cell hydrogen in railway environment (https://www.fch.europa.eu%2Fsites%2Fdefault%2Ff iles%2F01-Roland-Berger-Public.pdf&clen=2975671&chunk=true, hozzáférés:
március 11.)
Study On The Use Of Fuel Cells And Hydrogen In The Railway Environment (https://Fshift2rail.org/wp-content/Fuploads/F019/05/Study-on-the-use-of-fuel-cel ls-and-hydrogen-inthe-railway- environment_final.pdf&clen=67158454&chunk=true, hozzáférés: 2022. március 11.)
Nicolas Pocard: Fuel Cell Trains Show Wide Market Potential (https://blog.ballard.com/fuel-cell-trains, hozzáférés: 2022. márc. 11.)
Nincs új a nap alatt: az akkumulátoros motorkocsi (https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/05/19/nincs_uj_a_nap_alatt_az_akkumulatoros_motorkocsi; hozzáférés: 2022. február 17.)
DB-Baureihe ETA 150 (https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_ETA_150; hozzáférés: 2022. február 17.)
Villamositás vagy akkumulátor? (https://iho.hu/hirek/villamositas-vagyakkumulator-200511, hozzáférés: 2022. február 17.)
Hibrid tolatómozdonyokat gyárthatnak az Egyesült Királyságban (https://iho.hu/hirek/hibrid-tolatomozdonyokat-gyarthatnak-azegyesult-kiralysagban-200619, hozzáférés: 2022. február 17.)
Akkumulátoros üzeműre építtet át tolatómozdonyokat az ÖBB (https://iho.hu/hirek/akkumulatoros-uzemure-epittet-attolatomozdonyokat-az-obb-190815, hozzáférés: 2022. február 17.)
Elkészült az RCH első kínai akkus mozdonya (https://iho.hu/hirek/elkeszult-az-rchelso-kinai-akkus-mozdonya, hozzáférés: 2022. február 17.)
Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját (https://iho.hu/hirek/az-alstom-szallithatjaaz-egyesult-kiralysag-elso-hidrogenhajtasuvasuti-flottajat, hozzáférés: 2022. február 17.)
Siemens Mobility and DB unveil hydrogendriven train Mireo Plus H (https://www.railway-technology.com/news/siemensmobility-db-hydrogen-train/, hozzáférés: 2022. augusztus 15.)
Hidrogénhajtású mozdonyt mutatott be a Pesa (https://iho.hu/hirek/hidrogenhajtasumozdonyt-mutatott-be-a-pesa-210927, hozzáférés: 2022. február 17.)
Wasserstoffstation HafenCity Hamburg – Schlussbericht. (https://www.now-gmbh.de/en/projectfinder/wasserstofftankstellehafencity-hamburg/, hozzáférés: 2022. február 17.).
Lakatos A., Mándoki P. Autóbusz-üzemtan. Akadémiai Kiadó, 2018. (elektronikus kiadás)
Lakatos, A., Mándoki, P. Autóbusz-üzemtan. BME Közlekedésmérnöki és JárműmérnökiKar (nyomtatott jegyzet), 2018.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












