Lelkész az influenszerek korában
Miben legyen/lehet példakép a gyülekezet vezetője?
Absztrakt
A Z generáció (1995–2009 között születettek) tagjainak 57%-a szeretne influenszer lenni – olvashatjuk egy 2023-as amerikai kutatás adatait. Magyarországon ez az arány a felmérések szerint 40%, ezért érdemes ezekre az adatokra odafigyelni, hiszen jó eséllyel a mi hittanosaink, ifiseink között is nem kis számban ülnek olyanok, akik már nem orvosként vagy ügyvédként, hanem tartalomkészítőként képzelik el magukat. Mit jelent ez az új „foglalkozás” és miért olyan vonzó számukra? Első pillantásra talán úgy tűnhet, hogy mi sem áll tőlünk távolabb, mint az influenszerek világa, de ha elmélyedünk a témában, akkor talán felfedezhetünk olyan kapcsolódási pontokat, amelyek a ránk bízott fiatalokhoz visznek majd közelebb, megértve az igényeiket és vágyaikat.
Hivatkozások
Ajánlott irodalom
Josuttis, Manfred 2017. A lelkész más. Exit Kiadó, Budapest.
Peterson, Eugene H. 2019. A lelkészi szolgálat három sarokpontja. Harmat, Budapest.
Peterson, Eugene H. 2011. The Pastor. A Memoir. HarperOne, New York.
Szabó Lajos (szerk.) 2010. Lelkipásztori hivatás és identitás. KRE – L’Harmattan, Budapest.
Felhasznált irodalom
A fiatalok közel fele influencer akar lenni! DigitalHungary, 2019. április 21. https://www.digitalhungary.hu/marketing/A-fiatalok-kozel-fele-influencer-akar-lenni/8412/. (Megtekintés: 2023. február 22.)
Glied Viktor 2022. A bevonás új lehetőségei a 21. században: az influencerek, Pólusok folyóirat, III. évf. 2. szám. 32–57. o. Web: https://journals.lib.pte.hu/index.php/polusok/article/view/6264/5962. https://doi.org/10.15170/PSK.2022.03.02.02
Malinsky, Gili: 57% of Gen Zers want to be influencers – but ‘it’s constant, Monday through Sunday,’ says creator. NBC New York, 2024. szeptember 14. https://www.nbcnewyork.com/news/business/money-report/57-of-gen-zers-want-to-be-influencers-but-its-constant-monday-through-sunday-says-creator/5795576/?utm_source=chatgpt.com. (Megtekintés: 2025. május 29.)
Marchis Andrea – Markos-Kujbus Éva 2019. „Minden jó influencer...” – Avagy hogyan lehet hiteles egy Instagram- mikroinfluencer az ügynökségek és az influencerek szerint? In: Csordás Tamás – Varga Ákos (szerk.): DMMD adapter. Tanulmányok a digitális marketing, média és design területéről. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. 19–33. o. Web: https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/4844/1/DMMD_ADAPTER_2019_p19.pdf. (Letöltés: 2025. június 2.)
Zachar Péter Krisztián 2023. A keresztény értelmiség feladata és felelőssége a média területén. Jel – Lelkiség, közélet, kultúra, 2023. december 7. https://www.jelujsag.hu/a-kereszteny-ertelmiseg-feladata-es-felelossege-a-media-teruleten. (Megtekintés: 2025. június 2.)
Influencer [szócikk]. Cambridge Dictionary. https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/influencer. (Megtekintés: 2025. május 29.)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

