A HU-GO elektronikus útdíjrendszerből származó adatok felhasználási lehetősége automatikus incidensdetektáló algoritmushoz
Absztrakt
Az úthasználati jogosultság meglétének ellenőrzése során, amelyet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) végez, nagy mennyiségű forgalmi adat keletkezik. Ezen adatok forgalmi menedzsmenthez, illetve automatikus incidensdetektáló (AID) algoritmusokhoz is felhasználhatók. Először egy ARIMA-modell alapú algoritmus kerül bemutatásra, majd ezt követi a hangolási módszertan ismertetése és a valós adatokkal tesztelt, különböző változatok hatékonyságának vizsgálata.
Hivatkozások
Horváth, M.T., 2012. Automatikus incidensfelismerő algoritmusok összehasonlítás autópályán, BSc szakdolgozat
Martin, P.T., Perrin, J., Hansen, B., Kump, R. and Moore, D., 2001. Incident detection algorithm evaluation. Prepared for Utah Department of Transportation.
Parkany, E. and Xie, C., 2005. A complete review of incident detection algorithms & their deployment: what works and what doesn't.
Mahmassain, H.S., Haas, C., Zhou, S. and Peterman, J., 1999. Evaluation of incident detection methodologies (No. FHWA/TX-00/1795-1). University of Texas at Austin. Center for Transportation Research.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












