Egy barnamezős beruházás közlekedésfejlesztési kihívásai a fenntarthatóság jegyében

  • Petra Dr. Szakonyi Széchenyi István Egyetem
  • Dániel Dr. Miletics Széchenyi István Egyetem
Kulcsszavak: Közlekedésszervezés, fenntarthatóság, közforgalmú közösségi közlekedés

Absztrakt

Barnamezős területeknek azokat a területeket nevezzük, amelyeket korábban jellemzően ipari, kereskedelmi vagy katonai célokra használtak, és alacsony koncentrációjú szennyezéssel terheltek, ezért lehetséges az újrahasználat, a funkcióváltás. A barnamezős beruházások zöldmezős beruházásokkal szembeni egyik legfőbb előnye, hogy egyrészt a közmű-infrastruktúrát és úthálózatot nem szükséges már kialakítani, mert ez már kiépült, másrészt a fejlesztés területtakarékos. További előny, hogy a beruházás a környezeti állapotok javítása mellett valósul meg, hozzájárulva a településrész felértékelődéséhez, a fenntartható fejlődéshez.

Hivatkozások

Vasvári B., Mayer G., Vasa L. (2020) - A tudományos és innovációs parkok szerepe a tudásgazdaság és az innovációs ökoszisztéma fejlesztésében - TÉR GAZDASÁG EMBER, 2020/2, 8, 95-107

A Győri Keksz Kft. Története Győri Keksz Kft. – Wikipédia (wikipedia.org) letöltve: 2022. 04. 05.

A Győri Kekszgyári raktár megmaradt épülete - Kekszgyári raktár (moderngyor.com) letöltve: 2022. 04. 05.

European Conference of Ministers Responsible for Spatial/Regional Planning (CEMAT) – Glossary of Key Expression Used in Spatial Development Policies in Europe, Lisbon, Lisbonne (Portugal), 26-27 October/bre 2006 cemat_glossary.pdf letöltve: 2022. 04. 05.

Kádár K. (2014) The rehabilitation of former Soviet military sites in Hungary -Hungarian Geographical Bulletin 63 (4) (2014) 437–456. DOI: https://doi.org/jzww

Abbas M. Hassan, Hyowon Lee (2015) - The paradox of the sustainable city: definitions and examples - Environ Dev Sustain (2015) 17:1267–1285 DOI: https://doi.org/jzwx

Guidelines for Developing and Implementing a Sustainable Urban Mobility Plan sump_guidelines_2019_interactive_document_1.pdf (eltis.org)

Aczél G., Márton M., Csizmadia Z. (2014) Integrált Településfejlesztési Stratégia Győr 2014-2020 –Barnamezős területek

Győri Ipartörténeti Alapítvány - Ipartörténeti emlékhelyek - Magyar Waggon- és Gépgyár Rt. (ipartortenet.hu)

A TSPC készít látványterveket az új győri kulturális negyedről.

Jakab L. (2005) Laktanya a város szívében-HELYBENjárás - Győri Szalon (gyoriszalon.hu)

"Intermodális közösségi közlekedési csomópont kialakítása Győrött" és "Győr városi és elővárosi közösségi közlekedési rendszerének átalakítása" (2012) "Intermodális közösségi közlekedési csomópont kialakítása Győrött" és "Győr városi és elővárosi közösségi közlekedési rendszerének átalakítása" FŐMTERV (fomterv.hu)

Kohn- féle olajgyár története Győri Ipartörténeti Alapítvány - Ipartörténeti emlékhelyek - Kohn-féle Olajgyár (ipartortenet.hu)

Bedők A. (2021) Barnamezős beruházások közlekedésfejlesztési összefüggései - Diplomamunka

TSPC Kft., Szakági tervező: STRÁG Kft., Közreműködő tervezők: Dr. Koren Csaba, Dr. Makó Emese, Dr. Miletics Dániel, Dr. Winkler Ágoston, Dr. Juhász Mattias (2019) Megvalósíthatósági Tanulmány- Győr, Tudományos és Innovációs Park- E2 Közlekedés Analízis és Megvalósíthatósági munkarész

Településfejlesztési koncepció

Győr ITS 2014-2020

Győr MJV Szerkezeti Terv http://onkormanyzat.gyor.hu/cikk/rendezesi_terv.html

Győr MJV Szabályozási Terv http://onkormanyzat.gyor.hu/cikk/rendezesi_terv.html

TSPC Kft., Szakági tervező: - Aczél Városépítész Bt.: Aczél G., Márton M. (2019) Megvalósíthatósági Tanulmány- Győr, Tudományos és Innovációs Park- E1 Városrendezés: Analízis és Megvalósíthatósági munkarész

TSPC Kft., Szakági tervező: STRÁG Kft., Szakági tervezők: Koren Cs., Makó E., Dr. Miletics D., Winkler Á, Juhász M. (2019) Megvalósíthatósági Tanulmány- Győr, Tudományos és Innovációs Park- E2 Közlekedés Analízis és Megvalósíthatósági munkarész

ÚME e-UT 02.01.31 - Közutak távlati forgalmának meghatározása e-UT 02.01.31 - Közutak távlati forgalmának meghatározása előrevetítő módszerrel - Útügyi Műszaki Előírások (kozut.hu)

Sustainable Urban Mobility Plan (SUMP) sump_guidelines_2019_interactive_document_1.pdf (eltis.org)

Macsinka K. (2012) A területhasználati funkciókhoz tartozó parkolási igények meghatározásának módszertana a fenntartható közlekedés elvei szerint Doktori értekezés

Megjelent
2023-04-15
Hogyan kell idézni
Dr. SzakonyiP., & Dr. MileticsD. (2023). Egy barnamezős beruházás közlekedésfejlesztési kihívásai a fenntarthatóság jegyében. Közlekedéstudományi Szemle, 73(2), 12-27. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2023.2.2
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek