Nemzetgazdasági veszteségértékek szerepe a személysérüléses közúti közlekedési balesetekben
Absztrakt
Cél a közlekedésbiztonság javítása érdekében annak megállapítása, hogy melyek azok a személysérüléses közúti közlekedési balesetek, kik azok a balesetet okozók, akik a legtöbb sérülést és sérülésekből adódó társadalmi veszteségértéket jelentették az elmúlt években.
Hivatkozások
Holló, P., Sipos T. “Közúti baleseti veszteségek aktualizálása”, Közlekedéstudományi Szemle, 70(4), o. 47-52, 2020. DOI: https://doi.org/h9q5
Lévai, Z. “Közlekedésbiztonság“, Budapest, Dialóg Campus Kiadó, 2019.
Európai Unió Tanácsa. “ Valletta Declaration on Road Safety”, Brüsszel, 2017 [online] URL: https://eumos.eu/vallettadeclaration-improving-road-safety/ (elérés 2022.augusztus 22.)
Európai Bizottság, “A bizottság közleménye az európai parlamentnek, a tanácsnak, az európai gazdasági és szociális bizottságnak és a régiók bizottságának, Európa mozgásban, Fenntartható mobilitás Európában: biztonságos, összekapcsolt és tiszta közlekedés”, Brüsszel, 2018
Jankó, D. “A 2021-2030 közötti évekre tervezett EU közlekedésbiztonsági akcióprogram irányelvei, célkitűzései és ezek hazai elfogadhatósága”, Közlekedéstudományi szemle, 69(6), o. 56-65, 2019. DOI: https://doi.org/hrhz
Innovációs és Technológiai Minisztérium, Belügyminisztérium, “Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2020-2022“, Bp. 2020.
Központi Statisztikai Hivatal. “24.1.1.33. Személysérüléses közúti közlekedési balesetek”, [online] URL: https://www.ksh.hu/stadat_files/sza/hu/sza0033.html (elérés 2022.augusztus 22.)
Közlekedéstudományi Intézet. “Baleseti veszteségértékek aktualizálása”, Budapest, 2019.
Holló, P., Hermann, I. “A közúti közlekedési balesetek által okozott társadalmi-gazdasági veszteségek aktualizálása”, Közlekedéstudományi Szemle, 63(3), o. 22-27, 2013.
Bhalla, K., Diez-Roux, E., Taddia, A. P., De la Peña Mendoza, S. M., Pereyra, A. “The Cost of Road Injuries in Latin America“, Inter-American Development Bank, 2013.
B. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, “Együttműködési stratégia az ÉLET ÚTON programhoz” [online] URL: https://adoc.pub/egyttmkdesi-strategia-az-elet-utonprogramhoz.html (elérés 2022. augusztus 22.)
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












