Az intelligens infrastruktúra szerepe a közlekedésbiztonság, és az autonóm járművek fejlesztésében
Absztrakt
A közlekedés teljesítményének állandó növekedése, a forgalom bővülése egyre több baleseti forrást hordoz. A balesetek számának és súlyosságának csökkentéséhez minden eszközt fel kell használni. Az intelligens rendszerek bevonása a forgalomirányításba elősegíti a közlekedés lebonyolításának biztonságosabbá tételét.
Hivatkozások
Horváth, M.T.; Lu, Q.; Tettamanti, T.; Török, Á.; Szalay, Z.: Vehicle-in-the-loop (VIL) and scenario-in-the-loop (SCIL) automotivesimulation concepts from the perspectives of traffic simulation and traffic control. Transport and Telecommunication Journal 2019, 20, 153–161. DOI: https://doi.org/f9v5
Solmaz, S.; Rudigier, M.; Mischinger, M. A Vehicle-in-the-Loop Methodology for Evaluating Automated Driving Functions in Virtual Traffic. 2020 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), 2020, pp. 1465–1471 DOI: https://doi.org/h3m5
Robotics & Automation News https://roboticsandautomationnews.com/2017/07/01/adas-features-ofadvanced-driver-assistance-systems/13194/
BME – Magyar Közút – DMLAB Közúti gépjármű forgalom raj-viselkedésének elemzésére alkalmas kutatás-fejlesztési infrastruktúra és kompetencia létrehozása - Megvalósíthatósági tanulmány Innovatív Mobilitás Program, KTI_KVIG_9-3_2021
Nagy, Á. – Tomaschek, T.: “Towards Connected and Automated Driving – Achievements of Crocodile, and Plans of Future”, XV. European Transport Congress and X. International Road Congress, Budapest, 2017. június 8-9. ISBN 978-615-5298-99-8
C-Roads, The platform of harmonised C-ITS deployment in Europe, https://www.c-roads.eu/
ECo-AT (European Corridor – Austrian Testbed for Cooperative Systems) http://eco-at.info/
Tomaschek Tamás: “Towards Connected and Automated Driving in Hungary – The Changing Role of the Road Operator” - PROCEEDINGS MAÚT25 International Scientific Symposium Budapest, 2019. szeptember 17-18. ISBN 978-615-00-6240-2
Magyar Közút Nzrt. C-Roads National Evaluation Report for Hungary: PVD and GLOSA (Version 1.0), C-Roads Working Group 3 – Evaluation and Assessment, June 2021
INFRAMIX prepare the road infrastructure with specific affordable adaptations and to support it with new models and tools, to accommodate for the stepwise introduction of automated vehicles https://www.inframix.eu/
Carreras A., Daura X., Erhart J., Ruehrup S. Road infrastructure support levels for automated driving (EU-TP1488) 25th ITS World Congress, Copenhagen, Denmark, 17-21 September 2018
Szalay, Zs.; Hamar , Z.; Simon , P. (2018) A Multi-layer Autonomous Vehicle and Simulation Validation Ecosystem Axis: ZalaZONE. In: Strand, Marcus; Dillmann, Rüdiger; Menegatti, Emanuele; Ghidoni, Stefano (editor) Intelligent Autonomous Systems 15, Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 954-963. ISBN: 9783030013707
Lengyel, H.; Tettamanti, T.; Szalay, Zs. Conflicts of Automated Driving With Conventional Traffic Infrastructure, IEEE Access PP(99):1-1 DOI: https://doi.org/gjr2v9
Tihanyi, V.; Tettamanti, T.; Csonthó, M.; Eichberger, A.; Ficzere,D.; Gangel, K.; Hörmann, L.B.; Klaffenböck, M. A.; Knauder, C.; Luley, P.; et al. Motorway Measurement Campaign to Support R&D
Activities in the Field of Automated Driving Technologies, Sensors 2021, 21, 2169. DOI: https://doi.org/gjkp5w
Tihanyi, V.; Rövid, A.; Remeli, V.; Vinccze, Zs.; Csonthó, M.; Pethő, Zs.; Szalai, M.; Varga, B.; Khalil, A.; Szalay, Zs. Towards Cooperative Perception Services for ITS: Digital Twin in the Automotive Edge Cloud, Energies 2021, 14(18), 5930 DOI: https://doi.org/gndb36
Kakan C. Dey; Li Yan; Xujie Wang; Yue Wang; Haiying Shen; Mashrur Chowdhury; Lei Yu; Chenxi Qiu; Vivekgautham Soundararaj A Review of Communication, Driver Characteristics, and Controls Aspects of Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, Volume 17, Issue 2, Feb. 2016, pp 491–509. DOI: https://doi.org/f7945p
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












