Alternatív tüzelőanyagok alkalmazhatósága a hajózásban és tüzelőanyag-fogyasztás számítási módszerek
Absztrakt
Ahogy az autóiparban az elektromos, gázüzemű ill. hibrid autók, úgy a hajózásban is megjelentek az elmúlt évtizedekben különböző alternatív hajtásrendszerek a hagyományos dízel rendszerek helyettesítésre, korszerűsítésére. A terjedés mozgató rugói az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások és az üzemeltetési költségek csökkentése, amelynek nagy részét az üzemanyagköltségek jelentik.
Hivatkozások
ZÖLDY MÁTÉ: Alternatív tüzelőanyagok, alternatív járműhajtások, BME 2005
OCÉANE BALLAND: LNG – A costefficient fuel option?, Maritime 2014, https://www.sjofart.ax/sites/www.sjofart.ax/files/attachments/page/oceaneballand2014.pdf
MARTIAL CLAUDPIERRE: Energy efficiency optimisation, Green Shipping Summit, Genova 2013
DR. SIMONGÁTI GY., HARGITAI L. CS.: Hajógépek, BME 2012
https://index.hu/tech/2017/12/06/szenet_szallit_majd_az_elso_elektromos_teherhajo/
https://index.hu/tech/2018/01/26/tesla_uszaly_teherhajo_elektromos_hollandia/
BRAM KRUYT: Eco2 inland vessel projekt, LNG Konferenz, Leer 2013
KAMALJIT MOIRANGTHEM: Alternative Fuels for Marine and Inland Waterways, ISBN 978-92-79-56957-9 (PDF), 2016
BUDIK GYÖRGY: Alternatív motorhajtóanyagok alkalmazása belsőégésű motorban, BME 2011 PhD dolgozat, https://repozitorium.omikk.bme.hu/handle/10890/1026
Hydrogen Fuel Cell Engines and Related Technologies, College of the Desert, Palm Desert, CA, USA, 2001., https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/03/f9/fcm00r0.pdf
ZHENYING WU: Comparison of Fuel Consumption on A Hybrid Marine Power Plant with Low- Power versus High-Power Engines, Norwegian University of Science and Technology 2017
Jacob K. Keller: A Cost Effective Method tolereate Accurate Engine Performance Maps & Updating the Nebraska Pumping Plant Performance Criteria, University of Nebrask 2014
ALFREDAS RIMKUS, JONAS MATIJOŠIUS, MARIJONAS BOGDEVIČIUS, ÁKOS BERECZKY, ÁDÁM TÖRÖK: An investigation of the efficiency of using O2 and H2 (hydrooxile gas -HHO) gas additives in a ciengine operating on diesel fuel and biodiesel ENERGY 152: pp. 640-651. 2018. DOI: http://doi.org/gdnhsb
MÁTÉ ZÖLDY: Investigation of Correlation Between Diesel Fuel Cold Operability and Standardized Cold Flow Properties", Periodica Polytechnica Transportation Engineering. 2019 DOI: http://doi.org/d2mq
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












