Budapesti sebességkorlátozások változtatásának hatásvizsgálata forgalomszimulációval
Absztrakt
A közúti közlekedési torlódások mára gyakorlatilag mindennapossá váltak a nagyvárosok útjain a világ minden táján. A jelenség magyarázata egyértelmű: a közlekedési hálózatok kapacitása csúcsidőben telítődik, így a fokozódó igények nem szolgálhatók ki megfelelően még akkor sem, ha pl. forgalomfüggő jelzőlámpás irányítás működik. A helyzet javításán többféle módszerrel kísérleteznek, többféle módszerrel kísérleteznek, pl. sebességkorlátozás alkalmazásával. A cikk ezen intézkedési lehetőség hatásvizsgálatával foglalkozik.
Hivatkozások
I.K., Harding, T., Westby, B.S.: Going fast or going green? Evidence from environmental speed limits in Norway, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 82, 2020,102261, ISSN 1361-9209, DOI: http://doi.org/d7gj
Archer, J., Fotheringham, N., Symmons, M., & Corben, B.: The impact of lowered speed limits in urban/metropolitan areas. Monash University Accident Research Center and Transport Accident Commission, Vol 276, pp. 7–14., 2008, https://www.monash.edu/__data/assets/pdf_file/0007/216736/The-impact-oflowered-speed-limits-in-urban-andmetropolitan-areas.pdf
Török Á., Zöldy M.: Energetic and economical investigation of greenhouse gas emission of Hungarian road transport sector, Pollack Periodica, 5(3), 123-132. Retrieved Jun 22, 2020, from https://akjournals.com/view/journals/606/5/3/article-p123.xml DOI: http://doi.org/d3vxfp
Szele, A., Kisgyörgy, L.: Traffic Management of the Congested Urban-suburban Arterial Roads, Periodica Polytechnica Civil Engineering, 63(4), pp. 1103-1111, 2019. DOI: http://doi.org/d7gk
Nilsson G.: Traffic safety dimensions and the power model to describe the effect of speed on safety. Bulletin 221, Lund Institute of Technology, Lund, Sweden, 2004, https://lup.lub.lu.se/search/ws/files/4394446/1693353.pdf
Ang, A., Christensen, P., Vieira, R.: Should congested cities reduce their speed limits? Evidence from São Paulo, Brazil, Journal of Public Economics, Volume 184, 2020, 104155, DOI: http://doi.org/gg6zm7
Tang, J., McNabola, A., Misstear, B., Pilla, F. and Alam, M.S., 2019. Assessing the impact of vehicle speed limits and fleet composition on air quality near a school. International journal of environmental research and public health, 16(1), p.149. https://www.mdpi.com/1660-4601/16/1/149/pdf DOI: http://doi.org/d7gm
Keller, M., Hausberger, S., Matzer, C., Wüthrich, P., & Notter, B. (2017). HBEFA Version 3.3. Background documentation, Berne, 12.
Olstam, Johan Janson, and Andreas Tapani: Comparison of Car-following models. Vol. 960. Linköping: Swedish National Road and Transport Research Institute, 2004
Hammer, Emanuel, et al.: Traffic noise emission modelling at lower speeds. Conference Proceeding ICSV. Vol. 2016. 2016
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












