A HU-GO elektronikus útdíjrendszerből származó adatok forgalombecslési és forgalomirányítási célú felhasználási lehetőségei
Absztrakt
A cikk tárgya az országos közúthálózat forgalmi menedzsmentjéhez szükséges valós idejű információk számbavétele, azok fellelhetőségének feltérképezése; összességében a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) alapvetően útdíjfizetési célú adatai – a jogszabályok adta adatkezelési lehetőségek keretein belül történő – újrahasznosíthatóságának mélyebb feltárása, azok forgalomelemzési és forgalomirányítási célú lehetőségeinek a vizsgálata.
Hivatkozások
"Wikipédia," [Online]. Available: https://hu.wikipedia.org/wiki/Nemzeti_Útdíjfizetési_Szolgáltató_Zrt. [Accessed 27 június 2019].
L. Szűcs, Writer, ITS helyzetkép a szabályozás tükrében. [Performance]. 2015.
AZ EGT VEGYES BIZOTTSÁG 40/2010 HATÁROZATA, 2010.
"datex2.eu," [Online]. Available: www.datex2.eu. [Accessed július 2019].
A Bizottság (EU) 2015/962 felhatalmazáson alapulórendelete a 2010/40/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az EU egészére kiterjedő valós idejű, 2014.
B. Makranczi, L. Szűcs, M. Daróczi and Z. Sándor, Interviewees, A NÚSz adattárházak működése. [Interview]. 8 augusztus 2019.
T. Tettamanti , I. Varga and A. Csikós, Közúti Mérések - Eszközök és módszerek a közúti járműforgalom megfigyelésére, Typotex Elektronikus Kiadó Kft., 2016.
N. Daiheng, "Traffic Flow Theory - Characteristics, Experimental-Methods, and Numarical Techniques," 2016.
EMEP/EEA air pollutant emission inventory guidebook, 2018.
M. T. Horváth, Automatikus incidensfelismerő algoritmusok összehasonlítása autópályán, 2012.
Wikipedia, "Autoregressive integrated moving average," [Online]. Available: https://en.wikipedia.org/wiki/Autoregressive_integrated_moving_average. [Accessed 20 09 2019].
M. Abdel-Aty, J. Dilmore and A. Dhindsa, "Evaluation of variable speed limits for realtime freeway safety improvement," Accident Analysis & Prevention, pp. 335-345, 2006.
"What is Vehicle-to-Infrastructure (V2I) Communication and why do we need it?," [Online]. Available: https://www.3m.com/3M/en_US/road-safetyus/resources/road-t ransportationsafety-center-blog/full-stroy/~/what-is-vehicle-to-infrastructure-v2icommunication-and-why-do-we-needit/?storyid=021748d7-f48c-4cd8-8948-b7707f231795. [Accessed 23 09 2019].
F. Arena and G. Pau, "An Overview if Vehicular Communications," MDPI - future internet, 2019. 11(2), 27; DOI: https://doi.org/gf3vvh
I. 19091:2017(en), "Intelligent transport systems - Cooperative ITS - Using V2I and I2V communications for applications related to signalized intersections," [Online]. Available: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:ts:19091:ed-2:v1:en. [Accessed 23 09 2019].
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












