Önvezető járművek közlekedésbiztonsági hatásai

  • Diána Henézi Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék
  • Balázs Horváth Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék
Kulcsszavak: önvezető járművek, közlekedésbiztonság, emberi tényező

Absztrakt

A szerzők megvizsgálták, hogy az emberi tényezőt és így a reakcióidőt kivonva a közlekedésből a balesetek mekkora hányadát lehetne elkerülni. A vizsgálatokba több társadalmi réteg vezetési tapasztalattal bíró tagját vonták be, hogy képet lehessen alkotni az emberi tényező szerepéről.

Hivatkozások

Majó-Petri Z. – Huszár S.: Autonóm járművek, önvezető autók: mit gondol a közösség? Közlekedéstudományi Szemle 2020. LXX/1. p66-75 DOI: https://doi.org/fxwg

Holló P.: Gondolatok az emberi tényező közlekedésbiztonsági szerepéről. Közúti és mélyépítési szemle, 25-26. (2007. december, 12. szám).

Központi Statisztikai Hivatal

https://eduline.hu/felnottkepzes/Reakcioido_teszt_N6PWYX (2020.02.13.)

Prileszky I.: Válogatott fejezetek a közlekedés-gazdaságtanból (egyetemi előadás) http://www.sze.hu/~prile/Levelez%C5%91%202017%20%C5%91sz/4Szem%C3%A9lyk%C3%B6zleked%C3%A9s_aazd_jell_egy%C3%A9b%20k%C3%B6lts%C3%A9gek4.pdf (2020. 02. 13.)

Hogyan kell idézni
HenéziD., & HorváthB. (1). Önvezető járművek közlekedésbiztonsági hatásai. Közlekedéstudományi Szemle, 71(2), 64-69. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2021.2.6
Folyóirat szám
Rovat
Közlekedésbiztonság - Közlekedési környezetvédelem