An analytical study of the parallelism of Hungarian regional rail and bus passenger transport using the logit model

  • András Lakatos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék
  • Péter Mándoki Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék
Keywords: public transport, paralelism, bus transport

Abstract

The parallelism of regional bus and rail passenger transport in Hungary is a relevant problem, since sustainable and efficient transport requires that the subsectors are complementary within certain limits. In all regions of Hungary, bus and rail public transport lines can be found in parallel, which may result in competition between the two sub-sectors. This means that the complementary role is not fulfilled. In order to address this problem, it is necessary to optimize the current parallel public transport options.

References

Ács Balázs: A távolsági autóbusz-hálózat múltja, jelene, jövője. KTI évkönyv, 2007.;

Ács Balázs: Piacnyitás és üzleti alapú személyszállítás lehetősége Magyarországon. „Új megoldások a közösségi közlekedésben, Modern Városok Program, Területfejlesztés, Elektronikus jegyrendszer” című KTE konferencia, Harkány, 2017. november 10.;

Albert Gábor – Tóth Árpád: A párhuzamosság, helyettesíthetőség számszerűsítése a közforgalmú közlekedésben. Közlekedéstudományi Szemle, 2008. November.

Farkas Dávid, Hagymási Gergely, Nagy Balázs: A helyközi közösségi közlekedés jelenlegi helyzetének ismertetése és hazai szervezésének lehetõségei. Vezetéstudomány, XLI. évfolyam, 2010. 5. szám

Fenghua Zhu, Songhang Chen, Yisheng Lv, Peijun Ye, Gang Xiong, Xisong Dong: Parallel public transport system and its application in the evacuation of largescale activities. Intelligent Transportation Systems (ITSC), 2012 15th International IEEE Conference,; DOI: http://doi.org/dbh5

Hajdú. L., „A logisztikus függvény és a logisztikus eloszlás,” Statisztikai szemle, 1. kötet 82., 1. szám 10-11., pp. 991-1011., [2004].

Kövesné dr. Gilicze Éve, dr. Debreczeni Gábor, dr. Csiszár Csaba: Személyközlekedés. Digitális tananyag, 2014. november.

KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésfejlesztési Kutatóközpont: Országos célforgalmi felvétel és mátrixok kidolgozása (OCF-2016), TEN-T elemzések. 2017. november 30.

Lakatos A., dr. Mándoki P.: A magyarországi regionális vasúti és autóbuszos személyszállítás párhuzamosságának

többszempontú vizsgálat alapján történő összehasonlítása. XII. IFFK 2018 Konferencia, Paper 26. ISBN Online: 978-963-88875-3-5, CD: ISBN 978-963-88875-2-8. p. 371.

Lakatos A., dr. Mándoki Péter: Felhasználói eszközválasztás vizsgálata a távolsági, párhuzamos közösségi közlekedésben. Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2019. ISBN: 978-963-8121-86-8. Egyéb konferenciaközlemény (konferenciaközlemény). p. 1. cikk azonosító: 36

Lakatos András, dr. Mándoki Péter: A magyarországi párhuzamos távolsági autóbuszos és vasúti közlekedés összehasonlítása felhasználói oldalon jelentkező minőségi elvárások alapján. XI. IFFK 2017. Konferencia, Oldal 249-254., ISBN Online: ISBN 978-963-88875-3-5, CD: ISBN 978-963-88875-2-8

Lakatos András: A budapesti villamosközlekedés versenyképességének fejlesztése. 2014.

M. L. Buis, "Logistic regression: When can we do what we think we can do?," http://www.maartenbuis.nl/wp/odds_ratio_3.1.pdf, 29 May [2016].

P. Allison, „Comparing logit and probit coefficients across groups,” Sociological Methods & Research, 28. kötet., 1. szám, pp. 186-208., [1999].

Változik a H6-os, a H8-as és a H9-es HÉV menetrendje – több vonat, jobb csatlakozások. MÁV-HÉV Zrt.. Megtekintetés: 2017. június 15. https://web.archive.org/web/20170807153444/http://bhevzrt.hu/hu/hirek/valtozik-a-h6-os-a-h8-as-esa-

h9-es-hev-menetrendje-2017-06-14--tobb-vonat-jobb-csatlakozasok

VR to close nearly 30 train stations, some routes. Megtekintés: 2017. 12. 08. https://yle.fi/uutiset/osasto/news/vr_to_close_nearly_30_train_stations_some_routes/8307702

How to Cite
LakatosA., & MándokiP. (1). An analytical study of the parallelism of Hungarian regional rail and bus passenger transport using the logit model. Scientific Review of Transport, 69(5), 29-40. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2019.5.3
Section
Articles