Certain functional and operational issues of the TRAM-TRAIN integrated tram and rail system connecting Hódmezővásárhely and Szeged
Abstract
For the functional and operational conditions of TRAM-TRAIN, construction framework rules and general rules for the operation of the railway network are provided, but these are not always sufficient to meet the specific conditions of railway construction. It is therefore necessary to review the system of regulation by defining the conditions for the TRAM-TRAIN integrated tram and high-speed rail system which differ from the general requirements for the construction, functioning and operation of the railway infrastructure network. The details of these are described in the paper.
References
/2017. (VIII.28.) Korm. határozat a Békéscsaba, Hódmezővásárhely, Szeged és Szabadka térsége elővárosi közlekedése fejlesztésének támogatásáról
Az Európai Parlament és a Tanács az egységes európai vasúti térség létrehozásáról szóló 2012/34/EU irányelve (2012. november 12.)
A 2012/34/EU európai parlamenti és tanácsi irányelvnek a belföldi vasúti személyszállítási szolgáltatások piacának megnyitása és a vasúti infrastruktúra irányítása tekintetében történő módosításáról szóló 2016/2370/EU irányelv (a továbbiakban 4. vasúti csomag)
Az Európai Parlament és a Tanács a vasúti személyszállítást igénybe vevő utasok jogairól és kötelezettségeiről szóló 1371/2007/EK rendelete (2007. október 23.)
A vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. tv. (a továbbiakban: Vasúti tv.)
Az állami vagyonról szóló 2007.évi CVI. tv.
A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény
A hagyományos vasúti rendszerek kölcsönös átjárhatóságáról 103/2003. (XII. 27.) GKM rendelet (OVSZ)
A vasútbiztonsági tanúsítványra, a biztonsági engedélyre, a biztonságirányítási rendszerekre, a biztonsági jelentésre, valamint az egyes hatósági engedélyezési eljárásokra vonatkozó részletes szabályokról szóló 40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet
vasúti társaságok működésének engedélyezéséről szóló 45/2006. (VII. 11.) GKM rendelet
A vasúti társaságok kötelező baleseti kárfedezeti képességének biztosításáról szóló 271/2007. (X. 19.) Korm. rendelet
A térségi, az elővárosi és a helyi működési engedély alapján végzett vasúti személyszállítás részletes feltételeiről szóló 270/2009. (XII. 1.) Korm. rendelet
Az országos működési engedélyvégzett vasúti személyszállítás részletes feltételeiről szóló 271/2009. (XII. 1.) Korm. rendelet
A vasúti rendszer kölcsönös átjárhatóságáról szóló 30/2010. (XII. 23.) NFM rendelet
A vasúti társaságok nem vasúti balesetből eredő károk fedezésére szolgáló kötelező kárfedezeti képességének biztosításáról szóló 6/2010. (I. 21.) Korm. rendelet
A vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakört betöltő munkavállalók szakmai képzésének és vizsgáztatásának, a vasúti vizsgaközpont és képzőszervezetek működésének, a képzési engedély kiadásának, továbbá a vasúti járművezetői gyakorlat szabályairól szóló 19/2011. (V. 10.) NFM rendelet
/2007. (IV.26.) GKM-PM együttes rendelet a vasúti közlekedési tevékenységek vasúti társaságon belüli számviteli elkülönítéséről
/2012. (X. 11.) Korm. rendelet a vasúti építmények építésügyi hatósági engedélyezési eljárásainak részletes szabályairól
/2015. (IX.30.) NFM rendelet a vasúti pályahálózathoz történő nyílt hozzáférés részletes szabályairól
/2015. (IX. 30.) NFM rendelet a vasúti hálózat-hozzáférési díjrendszer kereteiről, valamint a hálózat-hozzáférési díjak képzésének és alkalmazásának alapvető szabályairól
/2016. (VII. 13.) Korm. rendelet Az országos vasúti mellékvonalak felsorolásáról
A Szeged-Hódmezővásárhely TRAMTRAIN rendszer engedélyezési terv, Főmterv Zrt.
A Szeged-Hódmezővásárhely TRAMTRAIN vasútépítési terv átnézeti helyszínrajza a Főmterv Zrt.
Nantes- Châteaubriant Tram Line www.railway-technologie.com/projects/ nanteschâteaubriant-tram-line
A Magyar Állam és a MÁV Zrt. között, a nemzetgazdasági miniszter egyetértésével kötött 2016-2025. között hatályos 60876/2015. MÁV. számú pályaműködtetési szerződés
Az Európai Parlament és a Tanács az egységes európai vasúti térség létrehozásáról szóló 2012/34/EU irányelve (2012. november 12.)
Horváth M. Tamás: Versenyben a megállapodásért- a nem hagyományos közszolgáltatások jogi szabályozása jogtudományi Közlöny 1994.évi 5. szám
Articles published electronically are open access (OJS), freely available online and can be downloaded. Authors of articles are not charged any publication or publishing costs (APC). Users have the right to read, download, copy, print, and search the articles, or share the full text with a link.
Authors must declare that their submission has not been previously published in another journal, that financial support has been acknowledged, and that the list of references is complete and accurate, including specification of URLs and DOIs (if available). When submitting a draft article, each author approves the submitted version. Authors guarantee that the article is their original work. Authors are required to participate in the peer review process, follow the advice of reviewers, meet the prescribed deadlines, and, if any, withdraw the submission or correct errors.
All submitted articles are subject to peer review, where the editors request an independent evaluation from at least one expert, ensuring that the reviewer(s) have no conflicts of interest with the authors. The final decision is made by the Editor-in-Chief, who takes into account the evaluations and the suggestions of the editors. The editors and reviewers treat the submission confidentially.
The publisher and editors are committed to maintaining high ethical standards and to preventing publications that involve research misconduct. They follow the COPE guidelines on such ethical issues.
The authors retain copyright and grant the journal the right of first publication under the Creative Commons License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), which allows others to share the work, while acknowledging the authorship of the work and the first publication in the journal.
The journal archives all published articles, and the journal's owner, the Hungarian Society of Transportation Sciences, will continue to operate the database even if the journal ceases to be published.












