Changes in Traffic Potentials from 1995, Depending on the Changes in the Road Network – Part 2

  • György Küzmös UVATERV Zrt.
Keywords: traffic potential, transport development, operational programmes

Abstract

For the last more than 20 years, strategic goals of transport development, updated for planning cycles usually every 5-7 years, have been established in the European Union in the White Paper 1992, 2001, 2011, and in Hungary in the National Spatial Plan (OTrT 2003, 2008, 2013, 2018), in the Integrated Transport Development Strategy (EKFS 2007), and in the National Development and Regional Development Concept (OFTK 1997, 2013). In Hungary, operational programmes were assigned to the targets in line with the 7-year EU cycles (KÖZOP, ROP 2007–2013), (IKOP, CEF, INTERREG 2014-2020), supported by plans including network modelling.

References

A Magyar Gyorsforgalmiúthálózat Fejlesztési Terve 1995, 1996, (röviden: GYF 1995)

Országos Célforgalmi Adatfelvétel lebonyolítása, a célforgalmi mátrix létrehozása 1995-1998 (röviden: OCF 1998).

Útmutató az országos közúthálózat új külterületi szakaszainak és új forgalomvonzó létesítménnyel érintett útjainak forgalmi előrebecsléséhez (röviden: GKM 2003.)

Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) 2013-2015, Összközlekedési forgalmi modell (röviden: NKS 2013) f02_NKS_forgalmi_modell.pdf, 02_NKS_modell_.docx]

Országos Célforgalmi Adatfelvétel lebonyolítása, a célforgalmi mátrix létrehozása, 2008-2010. (röviden: OCF 2008) [Modszertani attekintes-090323.doc]

STATISZTIKAI TÜKÖR, 2017.09.06. Szállítási teljesítmények, közúti közlekedési balesetek, 2017. II. negyedév [sza1706.pd]f)

Országos célforgalmi felvétel és mátrixok kidolgozása, TEN-T elemzések (röviden: OCF-2016) fKTI_OCF2016_tanulmány.PDF]

Módszertani útmutató egyes közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, TRENECON Tervező és Tanácsadó Kft, 2018 december (röviden: CBA útmutató) [cba_guide_HU_(1)_0110_1.pdf]

How to Cite
KüzmösG. (1). Changes in Traffic Potentials from 1995, Depending on the Changes in the Road Network – Part 2. Scientific Review of Transport, 70(3), 19-32. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2020.3.2
Section
Articles