Investigation of the underreporting of people injured in bicycle accidents, based on hospital data

  • Nóra Krizsik KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági Kutatóközpont, BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék
  • Gábor Pauer KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági Kutatóközpont
  • Szilárd Szigeti KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági Kutatóközpont
Keywords: bicycle accidents, research, road safety

Abstract

Cycling is an increasingly common and widespread mode of transport today. Recognizing this, domestic and international transport policy treats the reduction of cycling accidents and the alleviation of cycling injuries as a priority area. Accident data analysis is essential for planning effective road safety interventions. However, the reliability of data analysis can be significantly impaired by the unreliability of the databases used for this purpose and the significant amount of accident and injury data that may be missing from them. Our aim was to examine the proportion of cyclists who suffered personal injury accidents and received hospital care that are included in the official accident database.            

References

Stefan Gössling – Andy Choi – Kaely Dekker – Daniel Metzler: The Social Cost of Automobility, Cycling and Walking in the European Union, Ecological Economics 2019/158 65-74 DOI: https://doi.org/gf8zfw

Stephanie A.Schauder - Mark C.Foley: The relationship between active transportation and health, Journal of Transport & Health 2015/2(3) 343-349 DOI: https://doi.org/gf24b4

Natalie Mueller - David Rojas-Rueda - Tom Cole-Hunter - Audrey de Nazelle - Evi Dons - Regine Gerike - Thomas Götschi - Luc Int Panis - Sonja Kahlmeier - Mark Nieuwenhuijsen: Health impact assessment of active transportation: A systematic review, Preventive Medicine 2015/76 103-114 DOI: https://doi.org/f7kk2s

Európai Bizottság: Fehér Könyv- Útiterv az egységes európai közlekedési térség megvalósításához – Úton egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszer felé, Brüsszel, 2011

Innovációs és Technológiai Minisztérium - Belügyminisztérium: Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2020-2022, Budapest, 2020

Magyarország Kormánya: 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről, https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99700047.tv (2021. 04. 29.)

Magyarország Kormánya: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól, https://net.jogtar.hu/jogszaba ly?docid=9750 0 0 01.kpm (2021.04.29.)

Magyarország Kormánya: Az emberi erőforrások minisztere 44/2018 (XII.19.) EMMI rendelete egyes, a sürgősségi ellátást érintő miniszteri rendeletek módosításáról

How to Cite
KrizsikN., PauerG., & SzigetiS. (1). Investigation of the underreporting of people injured in bicycle accidents, based on hospital data. Scientific Review of Transport, 71(6), 69-78. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2021.6.6
Section
Articles