Javaslat a vasúthálózat-fejlődés komplex kutatására

  • András Somfai ny. okleveles szakmérnök és szaküzemgazdász, közlekedéstervező
Kulcsszavak: Vasúti közlekedés, vasúti infrastruktúra fejlesztés, település kapcsolat

Absztrakt

A magyar vasúton több évtized alatt felgyűlt elmaradások közül jelenleg elsősorban a technikai jellegűek pótlása folyik, míg a hálózatitelepüléskapcsolati fejlesztés még csak a kezdeteknél tart. Ahhoz, hogy az ilyen jellegű tennivalókat legalább 30-40 évre előre tekintve feltárhassuk, a magyar vasúthálózat fejlődéstörténetét is célszerű elemezni.

Hivatkozások

Az útirányok: 1. Budapest-Bécs, 2. Budapest-magyar tengerparti városok, 3. Budapest-Zimony, 4. Budapest-Morvaország, 5.Budapest-Galicia határa, 6. Budapest-Kolozsvár, 7. Budapest-Nagyszeben, 8. Bécs, illetve osztrák határ-magyar tengerpart, továbbá Eszék és Törökország, 9. Bécs, illetve osztrák határ-Krakó, 10. Nagyszomvat- Kanizsa, 11. Kassa-Krakó, 12. Miskolc-

Legyelország határa, 13. Sziszek-magyar tengerpart. A Pallas Nagy Lexikona 12. kötet,111. old., 1896.

Dr. Ábrahám Kálmán: A közúti közlekedés kézikönyve, 1, kötet, 67. old. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1978.

Fleischhauer Strasse, a Buda-Bicske-Kocs-Győr útvonal

Lovas Gyula: A Fertővidéki HÉV (1897-1997). Soproni Szemle, 1998. évi 1. szám.

Megjelent
2024-04-15
Hogyan kell idézni
SomfaiA. (2024). Javaslat a vasúthálózat-fejlődés komplex kutatására. Közlekedéstudományi Szemle, 74(2), 11-31. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2024.2.1
Folyóirat szám
Rovat
Vasúti közlekedés