MOVECIT a fenntartható munkahelyi mobilitásért

  • Domokos Esztergár-Kiss Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
  • Attila Aba Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
  • Tamás Tettamanti Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
Kulcsszavak: MOVECIT, munkahelyi mobilitás, fenntarthatóság

Absztrakt

A MOVECIT elnevezésű európai uniós kutatási projekt fejlesztéseinek középpontjában a munkahelyi mobilitás áll, amely a városlakók munkahelyi célú utazását támogatja. Ezt elősegítendő kialakítottunk egy pilot webalkalmazást, amely segíti a tudatos és fenntartható döntéseket. Az alkalmazásban különböző közlekedési módokat (közösségi közlekedés, kerékpározás, gyaloglás, autó) lehet összehasonlítani négy attribútum alapján, úm. az utazási idő, az utazás költsége, a környezeti hatás és az utazó egészségére gyakorolt hatás. Az útvonalak tervezése során a felhasználó az utazási szokásai alapján meghatározhatja saját preferenciáit és az azokhoz kapcsolódó súlyparamétereket.
Az alkalmazás tesztelése során a felhasználók nagy arányban választottak fenntartható közlekedési módokat, amelyek kimutatható pozitív hatásokat is jelentettek utazásaik során.

Hivatkozások

MOVECIT projekt (2016-2019), http://www.interreg-central.eu/Content.Node/MOVECIT.html

Barber C., Garnar-Wortzel A., Morris T. (2011), Workplace mobility: Comparing business models of early adopters in traditional businesses with consulting firms, Corporate Real Estate Journal, Volume 1, Issue 2, pp. 168-180.

Kepaptsoglou K., Meerschaert V., Neergaard K., Papadimitriou S., Rye T., Schremser R., Vleugels I. (2011) Quality Management in Mobility Management: A Scheme for Supporting Sustainable Transportation in Cities, International Journal of Sustainable Transportation, Volume 6, Issue 4, DOI: http://doi.org/fnr6n9

Vale D.S. (2013) Does commuting time tolerance impede sustainable urban mobility? Analysing the impacts on commuting behaviour as a result of workplace relocation to a mixed-use centre in Lisbon, Journal of Transport Geography, Volume 32, pp. 38-48. DOI: http://doi.org/f5mknt

Hickman R., Hall P., Banister D. (2013) Planning more for sustainable mobility, Journal of Transport Geography, Volume 33, pp. 210-219. DOI: http://doi.org/pvz

Arsenio E., Martens K., Di Ciommo F. (2016) Sustainable urban mobility plans: Bridging climate change and equity targets?, Research in Transportation Economics, Volume 55, pp. 30-39. DOI: http://doi.org/f8tj9q

Vanoutrive T. (2014) Workplace travel plans: can they be evaluated effectively by experts?, Transportation Planning and Technology, Volume 37, Issue 8, pp. 757-774. DOI: http://doi.org/ddph

van Ham M. (2002) Job access, workplace mobility, and occupational achievement, Utrecht University Repository (Dissertation)

Campo A., D'Autilia R. (2017) Simulation tools to compare and optimize the mobility plans, Cornell University Library, Physics and Society DOI: http://doi.org/ddpj

Enoch M. (2012) Sustainable Transport, Mobility Management and Travel Plans, Routledge

Hogyan kell idézni
Esztergár-KissD., AbaA., & TettamantiT. (1). MOVECIT a fenntartható munkahelyi mobilitásért. Közlekedéstudományi Szemle, 70(2), 4-16. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2020.2.1
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek