MOVECIT a fenntartható munkahelyi mobilitásért
Absztrakt
A MOVECIT elnevezésű európai uniós kutatási projekt fejlesztéseinek középpontjában a munkahelyi mobilitás áll, amely a városlakók munkahelyi célú utazását támogatja. Ezt elősegítendő kialakítottunk egy pilot webalkalmazást, amely segíti a tudatos és fenntartható döntéseket. Az alkalmazásban különböző közlekedési módokat (közösségi közlekedés, kerékpározás, gyaloglás, autó) lehet összehasonlítani négy attribútum alapján, úm. az utazási idő, az utazás költsége, a környezeti hatás és az utazó egészségére gyakorolt hatás. Az útvonalak tervezése során a felhasználó az utazási szokásai alapján meghatározhatja saját preferenciáit és az azokhoz kapcsolódó súlyparamétereket.
Az alkalmazás tesztelése során a felhasználók nagy arányban választottak fenntartható közlekedési módokat, amelyek kimutatható pozitív hatásokat is jelentettek utazásaik során.
Hivatkozások
MOVECIT projekt (2016-2019), http://www.interreg-central.eu/Content.Node/MOVECIT.html
Barber C., Garnar-Wortzel A., Morris T. (2011), Workplace mobility: Comparing business models of early adopters in traditional businesses with consulting firms, Corporate Real Estate Journal, Volume 1, Issue 2, pp. 168-180.
Kepaptsoglou K., Meerschaert V., Neergaard K., Papadimitriou S., Rye T., Schremser R., Vleugels I. (2011) Quality Management in Mobility Management: A Scheme for Supporting Sustainable Transportation in Cities, International Journal of Sustainable Transportation, Volume 6, Issue 4, DOI: http://doi.org/fnr6n9
Vale D.S. (2013) Does commuting time tolerance impede sustainable urban mobility? Analysing the impacts on commuting behaviour as a result of workplace relocation to a mixed-use centre in Lisbon, Journal of Transport Geography, Volume 32, pp. 38-48. DOI: http://doi.org/f5mknt
Hickman R., Hall P., Banister D. (2013) Planning more for sustainable mobility, Journal of Transport Geography, Volume 33, pp. 210-219. DOI: http://doi.org/pvz
Arsenio E., Martens K., Di Ciommo F. (2016) Sustainable urban mobility plans: Bridging climate change and equity targets?, Research in Transportation Economics, Volume 55, pp. 30-39. DOI: http://doi.org/f8tj9q
Vanoutrive T. (2014) Workplace travel plans: can they be evaluated effectively by experts?, Transportation Planning and Technology, Volume 37, Issue 8, pp. 757-774. DOI: http://doi.org/ddph
van Ham M. (2002) Job access, workplace mobility, and occupational achievement, Utrecht University Repository (Dissertation)
Campo A., D'Autilia R. (2017) Simulation tools to compare and optimize the mobility plans, Cornell University Library, Physics and Society DOI: http://doi.org/ddpj
Enoch M. (2012) Sustainable Transport, Mobility Management and Travel Plans, Routledge
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.
 
							 
							













