Dinamikus keréktalperő mérés a közúti forgalomban
Absztrakt
Gyorsulásmérési adatokból meghatározható a gépjármű kerekére ható terhelés mértéke, ami az aszfaltburkolatra átadódik rongálva a pályaszerkezetet. A terhelés nagyságát a jármű sebessége és a burkolat felületi minősége befolyásolja. Az útpályaszerkezetek hátralévő élettartam számítására különböző matematikai modelleket alkalmaznak,
függően a rendelkezésre álló adatoktól. A kutatás arra irányul, hogy a hátralévő élettartam becsléshez szükséges dinamikus keréktalperő meghatározásához kidolgozásra kerüljön egy mérési módszer.
Hivatkozások
Nemesdy Ervin, Ambrus Kálmán, Pallós Imre, and Török Kálmán, ‘Az aszfaltkeverékek mechanikai, és fizikai tulajdonságainak laboratóriumi vizsgálatai’, 2000.
M. Gergely, P. Péter, and P. József, ‘Hajlékony útburkolatok élettartamának meghatározása a továbbfejlesztett kézi behajlásmérés alkalmazásával’, Konf. Kiadv., Oct. 2011.
Gáspár László, Horváth Ferenc, and Lublóy László, Közlekedési létesítmények élettartama. Győr: Universitas-Győr Nonprofit Kft., 2011.
Albert J., Bush III, and Gilbert Y. Baladi, Nondestructive Testing of Pavement and Backcalculation of Moduli. Philadelphia, PA 19103, 1989.
M. Doumiati, A. Victorino, A. Charara, G. Baffet, and D. Lechner, ‘An estimation process for vehicle wheel-ground
contact normal forces’, Proceedings of the 17th World Congress The International Federation of Automatic Control, pp. 6–11, 2008. DOI: https://doi.org/10.3182/20080706-5-KR-1001.01205
D. Lechner, ‘Analyse du comportement dynamique des vehicules routiers l´egers: d´eveloppement d’une m´ethodologie appliqu´ee `a la s´ecurit´e primaire.’, Ph. D, dissertation Ecole Centrale de Lyon, France, 2002.
T. Shim and C. Ghike, ‘Understanding the limitations of different vehicle models for roll dynamics studies.’, Vehicle System Dynamics, vol. 45, pp. 191–216, 2007. DOI: https://doi.org/10.1080/00423110600882449
U. Kiencke and L. Nielsen, ‘Automotive control systems’, Springer, 2000.
T. A. Wenzel, K. J. Burnham, M. V. Blundell, and R. A. Williams, ‘Dual extended Kalman filter for vehicle state and parameter estimation.’, vol. 44, pp. 153–171, 2006. DOI: https://doi.org/10.1080/00423110500385949
Vásárhelyi Boldizsár, Közúti közlekedésünk és útjaink helyzete, In:Építés- és Közlekedéstudományi Közlemények, vol. 1. Budapest: Akadémiai kiadó, 1958.
T. Boromisza, ‘Aszfaltburkolatú utak teherbírásának vizsgálata behajlásméréssel, In: Mélyépítéstudományi Szemle’, vol. XXVI., no. 12, pp. 521–528, 1976.
Ilosvai Lajos, ‘Gépjárművek tervezése és vizsgálata III. Kézirat’, pp. 126. Budapest, 1983.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












