Review: Health Promoting Organizational Development – vision or reality?
References
Benkő, Zs. (2019). Az egészség történeti és modern megközelítése. Az egészségfejlesztés fogalma, szemléletmódja. In Benkő, Zs., Lippai, L., & Tarkó, K., Az egészség az életünk tartópillére.
Egészségtanácsadási kézikönyv. (pp. 15-48). Szegedi Egyetemi Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. ISBN 978-615-5946-06-6 Demmer, H. (1995). Worksite Health Promotion: How to go about it. With the assistance of Karin Kunkel und Barbara Orfeld. European Health Promotion Series Nr. 4, WHO/Europe, BKK BV(edd.). ISBN 3–924379–40–8
Grossmann, R. & Scala, K. (2004). Egészségfejlesztés és szervezetfejlesztés. Egészséges színterek fejlesztése. Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. ISBN 963 9167 93 2.
Hanson, A. (2007). Workplace Health Promotion: A Salutogenic Approach. AuthorHouse. ISBN 978-1-4259-9726-7.
Klein, S. (2016). Vezetés- és szervezetpszichológia. Edge 2000. ISBN:978 963 9760 38 7
Lalonde, M. (1974). A new perspective on the health of Canadians: a working document. Department of National Health and Welfare. http://www.phac-aspc.gc.ca/ph-sp/pdf/perspect-eng.pdf.
Vilaça, T., Darlington, E., Miranda, M. J., Martinis, O., Masson, J. (2020). SHE SCHOOL MANUAL 2.0. A Methodological Guidebook to become a health promoting school. Schools for Health in Europe Network Foundation (SHE). ISBN 978-87-971891-4-6
Vitrai, J., Bíró, É., Girán, J., Kollányi, Zs., Pipicz, M., Somhegyi, A., & Várfalvi, M. (2021). Milyen legyen a népegészségügy legújabb iránya? Vitaindító az új népegészségügyi szemlélet sajátosságairól. Egészségfejlesztés, 62(1), 81-94. doi: 10.24365/ef.v62i1.716
WHO (2005). Ottawai Charta. In Benkő Zsuzsanna és Tarkó Klára (szerk.), Iskolai egészségfejlesztés. Szakmai és módszertani írások egészségterv készítéséhez. JGYF Kiadó. pp. 163-170. ISBN 963- 7356- 05-3
WHO Europe (é. n.). Coalition of Partners. World Health Organisation Regional Office for Europe. https://www.who.int/europe/initiatives/coalition-of-partners.
Copyright (c) 2022 László Lippai
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.