Vezet a ritmus és tanít is
Könyvismertetés a Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life című könyvről
Absztrakt
A statisztikák és a pedagógusok tapasztalatai szerint az utóbbi időkben az iskolákban egyre több a beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézséggel küzdő, devianciára hajlamos tanuló. Tudatos irányítás, megfelelő szervezettség, empatikus pedagógus attitűd mellett a tánc ugyanakkor levezeti a fölös energiákat, oldja a feszültséget, erősíti a testet, növeli az állóképességet, teret ad az önkifejezésre, az egyéniség kibontakoztatására és még számtalan egyéb pozitív hatással bír.
Az önmagukat és a világban helyüket kereső kamaszok számára nagyszerű közösségi terep a tánccsoport, ahol megtapasztalhatják az elfogadottság érzését, ugyanakkor a kortársak referenciát, egyféle igazodási pontot is jelentenek. Minderre nagyszerű bizonyíték Pierre Dulaine, a francia származású táncos és kiváló táncpedagógus munkássága (mely a Vezet a ritmus című filmben is látható). Számára a táncos képességek fejlesztésénél előbbre való a tanítványok szociális készségeinek fejlesztése és érzelmi nevelésük.
Copyright (c) 2020 A szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.