Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál
Absztrakt
A tánc és a matematika első hallásra két, egymástól igen távol álló fogalomnak tűnhet. Tanulmányunk elméleti részében azt mutatjuk be, hogy a matematikai- és a téri képesség között erős kapcsolat van, továbbá a tánc és a téri képesség között is kimutatható összefüggés. Ebből viszont az a hipotézis következik, hogy a tánc fejleszti a téri képességet és ezen keresztül a matematikai képességet is. Ezt első osztályos gyerekekkel vizsgáltuk.
Az egy hónapig tartó foglalkozások során kreatív gyermektánc és mozgásos drámapedagógiai feladatokat használtunk. A gyermekek előzetes és a foglalkozások utáni tudását egy matematikai és egy téri képességeket mérő feladatsorral mértük. Az általunk kapott negatív eredmény lehetséges okait megkíséreltük feltárni.
Copyright (c) 2020 A szerzők
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.