Proposal for a comprehensive study on the development of the railway network

  • András Somfai ny. okleveles szakmérnök és szaküzemgazdász, közlekedéstervező
Keywords: Railway transport, railway infrastructure development, settlement connections

Abstract

Among the backlogs accumulated on the Hungarian railways over several decades, it is mainly the technical ones that are currently being filled, while the development of connections between the settlements within the network is only at the beginning. To be able to look at least 30 to 40 years ahead, it is advisable to analyse the history of the development of the
Hungarian railway network, including the interrelations between settlements, economy, technology, society, etc., without neglecting the international perspective, also in comparison with certain European countries. This article aims to draw attention to the importance of this task, using a few examples.

References

Az útirányok: 1. Budapest-Bécs, 2. Budapest-magyar tengerparti városok, 3. Budapest-Zimony, 4. Budapest-Morvaország, 5.Budapest-Galicia határa, 6. Budapest-Kolozsvár, 7. Budapest-Nagyszeben, 8. Bécs, illetve osztrák határ-magyar tengerpart, továbbá Eszék és Törökország, 9. Bécs, illetve osztrák határ-Krakó, 10. Nagyszomvat- Kanizsa, 11. Kassa-Krakó, 12. Miskolc-

Legyelország határa, 13. Sziszek-magyar tengerpart. A Pallas Nagy Lexikona 12. kötet,111. old., 1896.

Dr. Ábrahám Kálmán: A közúti közlekedés kézikönyve, 1, kötet, 67. old. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1978.

Fleischhauer Strasse, a Buda-Bicske-Kocs-Győr útvonal

Lovas Gyula: A Fertővidéki HÉV (1897-1997). Soproni Szemle, 1998. évi 1. szám.

Published
2024-04-15
How to Cite
SomfaiA. (2024). Proposal for a comprehensive study on the development of the railway network. Scientific Review of Transport, 74(2), 11-31. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2024.2.1
Section
Railway Transportation