Emlékeztető: az MTA Közlekedés- és Járműtudományi Bizottságának üléséről
Absztrakt
Török Ádám megnyitotta a Magyar Tudományos Akadémia Közlekedés és Járműtudományi Tudományos Bizottságának 2024. évi első tudományos ülését. Röviden bemutatta az újonnan megalakult Bizottságot és ismertette a Magyar Tudományos Akadémia Műszaki Tudományok Osztályának kérését, a székház felújítás miatt kialakult rendhagyó helyzetet. Megköszönte Dr. Szászi Istvánnak és a Boschnak, hogy helyszint biztosított a tudományos ülésnek. Felkérte Prof. Zöldy Mátét előadásának megtartására.
Hivatkozások
Hatalyák Martin (2023): Li-ion akkumulátor és normál (ISO) tűzteher közötti eltérések elemzése az acélszerkezetek méretezése és kivitelezése szempontjából. Diplomamunka BME
Hertz, K. D. (2003): Limits of spalling of fire-exposed concrete, Fire Safety Journal, Vol. 38, Issue 2, pp. 103-116, ISSN 0379-7112, https://doi.org/cxk3pm
Hlavička V., Lublóy É.. (2017). Bond after fire. Construction and Building Materials, 132, 210-218. DOI: https://doi.org/mtjs
Koller, T., Tóth-Nagy, C., & Perger, J. (2022). Implementation of vehicle simulation model in a modern dynamometer test environment. Cognitive Sustainability, 1(4). DOI: https://doi.org/gr2bds
La Monte, F., Felicetti, R., Rossino, Ch. (2019): Fire spalling sensitivity of highperformance concrete in heated slabs under biaxial compressive loading, Materials and Structures, Vol. 52, Issue 14, DOI: https://doi.org/mtjt
Nyerges, A., & Zöldy, M. (2023). Ranking of four dual loop EGR modes. Cognitive Sustainability, 2(1). https://doi.org/gr4s8r
Pesthy, M., Takács, R., Rohde-Brandenburger, J., & Tóth-Nagy, C. (2022). Vibroacoustic Investigation of Automotive Turbochargers Focusing on the Effect of Lubricant Temperature and Bearing Conditions. In Vehicle and Automotive Engineering (pp. 861-870). Cham: Springer International Publishing. DOI: https://doi.org/mtjv
Schneider, U., Lebeda, C. (2000): Baulicher Brandschutz, ISBN: 3-17-015266-1, W. Kohlhammer GmbH, Stuttgart. p438 ISBN 978-3170152663
Szép, J. (2013). Modeling laterally loaded piles. Pollack Periodica, 8(2), 117-129. DOI: https://doi.org/mtjw
Szép, J., Major, Z., Szigeti, C., & Lublóy, É. (2023). The Impact of Cement Aggregates on the Fire Resistance Properties of Concrete and its Ecological Footprint. Chemical Engineering Transactions, 107, 337-342. DOI: https://doi.org/mtjx
Tóth-Nagy, C., & Szabó, Á. I. (2023). Experimental Investigation of the Friction Modifying Effects of Graphene and C60 Fullerene Used as Nanoadditives in Engine Lubricating Oil Performed on an Oscillating Tribometer. Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 51(3), 257-262. DOI: https://doi.org/mtjz
Zöldy, M., Baranyi, P., & Török, Á. (2024). Trends in Cognitive Mobility in 2022. Acta Polytechnica Hungarica, 21(7). DOI: https://doi.org/mtj2
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












