Közútjaink történelmének jellemző korszakai
Absztrakt
A Szemle előző számaiban foglalkoztunk közútjaink történelmével. Miután a téma jellegénél fogva rendkívül szerteágazó, értelemszerűen maradtak olyan részek, amelyeknek áttekintése részben kiegészítésekként, részben újabb fejezetek megnyitásával teszi érdekessé, indokolttá a témával való foglalkozást.
Hivatkozások
Dr. Rósa Dezső és Dr. Törőcsik Frigyes (1983). A közutak értékének megállapítása; országos közutaink értékének alakulása. Közlekedéstudományi Szemle, XXXIII. évf. 1983 2. szám.
Dr. Rósa Dezső és Dr. Törőcsik Frigyes (2010). Budapest és a megyei jogú városok közúti közlekedése összevont statisztikai mutatóinak képzése. Közlekedésépítési Szemle, 60. évf. 8. szám.
Dr. Törőcsik Frigyes (2016). Az Aszfalt szerepe a nemzeti úthálózat felújításában. Az Aszfalt, XX. évf. 2016/1. szám.
Dr. Törőcsik Frigyes szerkesztő és egyes cikkek szerzője és lektora (2017). 150 éves a magyar aszfaltútépítés. Magyar Aszfaltipari Egyesülés, Budapest.
Dr. Törőcsik Frigyes (2020). Tények és gondolatok az útburkolatok tervezéséhez. Az Aszfalt, XXVII. évf. 2020/1. szám.
Dr. Törőcsik Frigyes (2020). Eldőlt a verseny a beton és az aszfaltburkolat között? Az Aszfalt XXVII. évf. 2020/1. szám.
Dr. Törőcsik Frigyes (2020). Mi van a kátyúk körül? Tények és érdekességek a szürke aszfaltról. Autóközlekedés, XXXII. évf.
Dr. Törőcsik Frigyes (2023). Hidegremix útalapok utóminősítésének eredménye. Az Aszfalt, XXX. évf. 2023/1. szám.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.