A vasúti stratégia
Absztrakt
Az olyan nagy hálózati rendszer esetében mint a vasúti közlekedés, csak hosszútávon várhatók megfelelő eredmények, így a vasutak által kidolgozandó üzleti és fejlesztési stratégiákra hárul a változtatás megalapozásának, az új környezeti feltételekhez, igényekhez való alkalmazkodás megvalósításának szerepe.
Hivatkozások
Dr. Rixer Attila, Turi József István: A korszerű vasúti stratégiai tervezés módszertani alapelemei – a legjobb gyakorlatok Európában, Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2016. ISBN 978-615-5298-82-0 189-204. o.
Andreas Meyer, Christoph Tyssen: Ein Konzert für unsere Kunden – Komplexitätsmanagement in der SBB AG – Unternehmerisches Management Herausforderungen und Perspektiven ISBN 978-3-258-07770–3
Dr. Thomas Bickel, Eric Cosandey, Hansruedi Akermann: Deciding for the right timetable production system – EURAILmag Business & Technology 2010/22 (https://sma-artner.com/storage/app/media/Dokumente/Veranstaltungen%20und%20Publikationen/Richtige-Fahrplankonstruktionssystem_de.pdf)
Hauke Fehlberg: Warum fährt der Schweizer mehr Bahn als jeder andere Europäer? – Berlin, 2008. 06. 25.
Christian Kräuchi, Ueli Stöckli: Mehr Zug für die Schweiz: Die Bahn-2000-Story ISBN: 978-3909111060 AS Verlag 2004
Georges Rey: Entwicklung des ITF von den Anfängen bis zur Gegenwart – SMA und Partner AG; EISENBAHNTECHNISCHES KOLLOQUIUM 2007.
Magyar Királyi Államavasutak: Javaslat a Magyar Királyi Államvasutak hálózatán a háború lezajlását követő legközelebbi években szükséges beruházásokról és a hálózat továbbfejlesztéséről, Budapest, 1916.
Stratégia Konzorcium: Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-Fejlesztési Stratégia 2014. augusztus (https://2015-2019.kormany.hu/download/3/a8/10000/Nemzeti%20K%C3%B6zleked%C3%A9si%20Infrastrukt%C3%BAra-fejleszt%C3%A9si%20Strat%C3%A9gia.pdf)
Kisteleki Mihály: Volt egyszer egy VATUKI, Vasútgépészet 2018/1.
M. Nold, B. Büchel, F. Leutwiler, S. Lotz, A. Marra, F. Corman: Studie – Technologische Weiterentwicklung des Bahnsystems 2050 (IVT, ETH Zurich im Auftrag des Bundesamtes für Verkehr)
https://www.reddit.com/r/trains/
comments/820c7f/rare_moment_of_a_
french_tgv_coupled_with_a_german/
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












