A háztól-házig szállítás lehetőségei a közforgalmú személyszállításban 2. rész
Absztrakt
Az igényvezérelt közforgalmú közlekedési rendszerek – taxi, személygépkocsival ellátott személyszállítás – és egyéb alternatív közlekedési szolgáltatásokkal szemben támasztott főbb igénypontok a közforgalomban.
Hivatkozások
Bordás P. (2020): Közszolgáltatások https://ijoten.hu/szocikk/kozszolgaltatasok#block-1690
Deníz D. (2019): Improving perceived safety in public transportation through design, WIT Transactions on The Built Environment, DOI: https://doi.org/k2sc
Guilford J. P. (1950): Fundamental Statistics In Psychology And Education, McGRAWHILL BOOK COMPANY, Inc.
Hajdu G. (2018): A kvantitatív és kvalitatív társadalomtudományi kutatás módszerei – dióhéjban. Forum sententiarum curiae, 2, 1-5. o.
Hansson J. – Petterson F. – Svensson H. – Wretstrand A. (2019): Preferences in regional public transport: a literature review, European Transport Research Review, DOI: https://doi.org/gjdgh6
Központi Statisztikai Hivatal (2023): 22.1.1.3. Népesség korév és nem szerint, január 1.* https://www.ksh.hu/stadat_files/nep/hu/nep0003.html
Lapsánszky A. (2019): A közszolgáltatások közigazgatás-tudományi alapjai, Budapest, Lapsánszky András Dialóg Campus
MALHOTRA K. N. – SIMON J. (2009): Marketingkutatás. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Rugalmas közlekedési rendszerek, igényvezérelt közlekedés Dr. SZE Horváth Balázs egyetemi docens Széchenyi egyetem
Salokhe V.S. – Haldar P. (2022): Passenger perception and satisfaction towards publictransport, Study on literature review. IJCRT, 218-222.
Stradling S.G. (2002): Transport user needs and marketing public transport, Municipal Engineer, DOI: https://doi.org/ctr387
Walaza S.P. - Onderwater. P. - Zuidgeest M. (2023): Best-worst scaling approach to measure public transport user quality perceptions and preferences in cape town, 41st Annual Southern African Transport Conference 2023
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.