A hazai közlekedők biztonságiöv-viselési szokásainak, attitűdjének vizsgálata
Absztrakt
Élete során minden harmadik ember megsérül közúti közlekedési balesetben. A baleseti veszteséget nem csak a család és a hozzátartozók szenvedik el, hanem nemzetgazdasági veszteséget is jelent egyben. A balesetek jelentős százalékában a járművezető és/vagy utas nem viselte a biztonsági övet, amellyel a baleset kimenetele és sérülés súlyossága szignifikánsan megnőhet.
Hivatkozások
Biztonságiöv-viselési arányok Magyarországon és külföldön; Prof. Dr. Holló Péter, Közlekedéstudományi Szemle 2020. LXX. évf. 6. sz., DOI: https://doi.org/j9xp
https://tesztek.tudatosvasarlo.hu/mindenkinek-letfontossagu-a-jogyerekules (2023.01.31.)
KTI felmérések alapján
Comparison of Self-reported and Observed Road Safety Performance Indicators; prof. Dr. Holló Péter, Dr. Henézi Diána, Berta Tamás, Periodica Polytechnica Transportation Engineering 46: 3 pp. 117-121., 5 p. (2018)
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












