Verseny vagy együttműködés a mobilitásszervezésben?
Absztrakt
Mobilitási igényeink töretlen fejlődése korunk egyik kihívása. A közlekedés műszaki alapelemeinek (pálya – jármű – környezet) legmodernebb formái is rendelkezésünkre állnak, de ezekkel nem minden esetben gazdálkodunk hatékonyan.
Hivatkozások
Fleischer Tamás: A mobilitási szolgáltatások fenntarthatóságikérdései: társadalmi hatások, tér- és időgazdálkodás, A Magyar Tudomány Ünnepe, 2018, DOI: https://doi.org/jrtm
Európai Bizottság: Hatékony és környezetbarát MOBILITÁS, A VÁROSI MOBILITÁSI új uniós kerete (2021. december 14.), Creative Commons Attribution 4.0 International licenc, DOI: https://doi.org/jsbr
A MÁV-VOLÁN-CSOPORT FENNTARTHATÓSÁGI STRATÉGIAI CÉLKITŰZÉSEI: A MÁV-Volán-csoport hozzájárulása és vállalásai az ENSZ fenntarthatósági céljainak teljesítéséhez
Fleischer Tamás: Csillapított forgalom, kulturált közterület, élhető település, https://ellensuly.hu/csillapitott-forgalomkulturalt-kozterulet-elheto-telepules/ (2022. 05. 13.)
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












