The role of economic loss rates in road traffic accidents involving personal injury
Abstract
The aim is to determine, in order to improve traffic safety, which road traffic accidents with personal injury, who caused the accident, who caused the most injuries and the social loss value resulting from injuries in recent years.References
Holló, P., Sipos T. “Közúti baleseti veszteségek aktualizálása”, Közlekedéstudományi Szemle, 70(4), o. 47-52, 2020. DOI: https://doi.org/h9q5
Lévai, Z. “Közlekedésbiztonság“, Budapest, Dialóg Campus Kiadó, 2019.
Európai Unió Tanácsa. “ Valletta Declaration on Road Safety”, Brüsszel, 2017 [online] URL: https://eumos.eu/vallettadeclaration-improving-road-safety/ (elérés 2022.augusztus 22.)
Európai Bizottság, “A bizottság közleménye az európai parlamentnek, a tanácsnak, az európai gazdasági és szociális bizottságnak és a régiók bizottságának, Európa mozgásban, Fenntartható mobilitás Európában: biztonságos, összekapcsolt és tiszta közlekedés”, Brüsszel, 2018
Jankó, D. “A 2021-2030 közötti évekre tervezett EU közlekedésbiztonsági akcióprogram irányelvei, célkitűzései és ezek hazai elfogadhatósága”, Közlekedéstudományi szemle, 69(6), o. 56-65, 2019. DOI: https://doi.org/hrhz
Innovációs és Technológiai Minisztérium, Belügyminisztérium, “Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2020-2022“, Bp. 2020.
Központi Statisztikai Hivatal. “24.1.1.33. Személysérüléses közúti közlekedési balesetek”, [online] URL: https://www.ksh.hu/stadat_files/sza/hu/sza0033.html (elérés 2022.augusztus 22.)
Közlekedéstudományi Intézet. “Baleseti veszteségértékek aktualizálása”, Budapest, 2019.
Holló, P., Hermann, I. “A közúti közlekedési balesetek által okozott társadalmi-gazdasági veszteségek aktualizálása”, Közlekedéstudományi Szemle, 63(3), o. 22-27, 2013.
Bhalla, K., Diez-Roux, E., Taddia, A. P., De la Peña Mendoza, S. M., Pereyra, A. “The Cost of Road Injuries in Latin America“, Inter-American Development Bank, 2013.
B. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, “Együttműködési stratégia az ÉLET ÚTON programhoz” [online] URL: https://adoc.pub/egyttmkdesi-strategia-az-elet-utonprogramhoz.html (elérés 2022. augusztus 22.)
Articles published electronically are open access (OJS), freely available online and can be downloaded. Authors of articles are not charged any publication or publishing costs (APC). Users have the right to read, download, copy, print, and search the articles, or share the full text with a link.
Authors must declare that their submission has not been previously published in another journal, that financial support has been acknowledged, and that the list of references is complete and accurate, including specification of URLs and DOIs (if available). When submitting a draft article, each author approves the submitted version. Authors guarantee that the article is their original work. Authors are required to participate in the peer review process, follow the advice of reviewers, meet the prescribed deadlines, and, if any, withdraw the submission or correct errors.
All submitted articles are subject to peer review, where the editors request an independent evaluation from at least one expert, ensuring that the reviewer(s) have no conflicts of interest with the authors. The final decision is made by the Editor-in-Chief, who takes into account the evaluations and the suggestions of the editors. The editors and reviewers treat the submission confidentially.
The publisher and editors are committed to maintaining high ethical standards and to preventing publications that involve research misconduct. They follow the COPE guidelines on such ethical issues.
The authors retain copyright and grant the journal the right of first publication under the Creative Commons License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), which allows others to share the work, while acknowledging the authorship of the work and the first publication in the journal.
The journal archives all published articles, and the journal's owner, the Hungarian Society of Transportation Sciences, will continue to operate the database even if the journal ceases to be published.












