Tapasztalatok a magyar vasúti személyszállítás terén a világjárvány alatt és után
Absztrakt
A közelmúlt fontosabb vasútvonal-fejlesztéseinek leírása, szubjektív és általános értékelése, elsősorban az utasok szemével láttatja a történteket. Az utasok és a járványügyi intézkedések kölcsönhatásának bemutatása ugyancsak figyelemre méltó. Kérdés, hogy milyen módon lehetne a fejlesztések hatékonyságát növelni, egyben a hiányosságokat megszüntetni.
Hivatkozások
MÁV-START statisztikák A gazdálkodást jellemző fontosabb adatok https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/bemutatkozas/belfoldi-utazas/gazdalkodast-jellemzo-fontosabb-adatok
MÁV –START statisztikák A vasúti szállítás negyedéves adatai https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/bemutatkozas/belfoldi-utazas/vasuti-szallitas-negyedeves-adatai
NIF honlap https://archivum.nif.hu/projektek/vasutfejlesztes/?s=g%C3%B6d%C3%B6ll%C5%91
NIF honlap https://archivum.nif.hu/projektek/2020/05/debrecen-fuzesabony-vasutvonal-korszerusitese-i-utem/
IHO Kisvárdán jártunk, bepillantottunk a látványtervek mögé https://iho.hu/hirek/kisvardan-jartunk-bepillantottunk-a-latvanytervek-moge-170512
Jelentés a MÁV Zrt. és leányvállalatai fejlesztési projektjeinek előrehaladásáról MÁV Zrt. 2019.
MÁV honlap Megújult a vasútállomás épülete Szany-Rábaszentandráson https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/megujult-vasutallomas-epulete-szany-rabaszentandrason
Közlekedő Tömeg blog 2021.12.13, Befejeződött a Budapest-Hatvan vasútvonal felújítása – 200 milliárd forint elköltése után nincs érdemi változás https://www.kozlekedotomeg.hu/vasut/befejezodott-a-budapest-hatvan-vasutvonal-felujitasa-200-milliard-forint-elkoltese-utan-nincs-erdemi-valtozas/
NIF honlap https://archivum.nif.hu/projektek/vasutfejlesztes/?s=sz%C3%A1zhalombatta
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












