A IV. páneurópai vasúti közlekedési alapfolyosó és szárnyvonalainak magyarországi szakaszai. 2. rész

  • Imre Balogh ny. MÁV mérnök főtanácsos
Kulcsszavak: közlekedési folyosó, Európai Unió, transzeurópai közlekedési hálózat, közlekedéspolitika, vasúti szállítás, vasútvonal, vasúti közlekedésinfrastruktúra, TEN, páneurópai közlekedési folyosó

Absztrakt

Lassan a befejezéséhez közeledik a IV. számú pán-európai vasúti közlekedési alapfolyosó magyarországi szakaszának felújítása. A kétvágányú 25 kV 50 Hz AC rendszerrel villamosított, átépített vonalon, ahol lehetséges az engedélyezett menetsebesség, az Európai Unió vasútbiztonsági követelményeinek megfelelően, a tervek szerint 160 km/h lesz.

Megjelent
2025-06-20
Hogyan kell idézni
BaloghI. (2025). A IV. páneurópai vasúti közlekedési alapfolyosó és szárnyvonalainak magyarországi szakaszai. 2. rész. Közlekedéstudományi Szemle, 75(3), 40-51. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2025.3.4
Rovat
Vasúti közlekedés