Az M2 metró és a H5 szentendrei HÉV összekötés megvalósítási lehetőségeinek vizsgálata
Absztrakt
A kutatás a két vonal Batthyány téri összekötésének [1] létjogosultságát és műszaki megvalósíthatósági lehetőségeit kívánja meghatározni. Előzetes utasforgalmi igényfelmérés és szimulációfuttatások után komplex menetrend készült az összesen 4 viszonylatból álló Stadtbahn-szerű vonalakra, az Örs vezér terén már meglévő összekötés feltételezésével. A műszaki tekintetben kompromisszumos megoldás az új HÉV Tervezési előírásokkal [2] egyszerűbben kivitelezhető lenne. A vizsgált projekt gazdaságilag megtérülő.
Hivatkozások
Solymosi Krisztián (2024) szakdolgozata: Az M2 metró és a H5 Szentendrei HÉV összekötés megvalósítási lehetőségeinek vizsgálata
VMB NHVR (Nem Hagyományos Vasúti Rendszerek) Albizottság (2022) HÉV Vasúti Infrastruktúra Tervezési Szabályzat
M2 metró és H8-H9 HÉV összekötése Főmterv, https://www.fomterv.hu/hu/node/215
Schulek, J. (2021) A Duna Alagút Infrastruktúrája. Prezentáció
Dammers, N. (2018) The Effect of Interoperability on the Performance of an Urban Rail System
Dorner, L. (2018) A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése. prezentáció, BKK, Eger, 2018. november 14
Dr. Vinkó, Á (2023) Földalatti gyorsvasutak II. - budapesti 2-, 3-, 4-es metró üzem műszaki jellemzői, PowerPoint prezentáció, BMEEOUVA-E5, Települési közlekedés, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (2008) Metró Pályaépítési és fenntartási műszaki adatok, előírások
Budapesti Közlekedési Részvénytársaság (2004) HÉV Pályaépítési és fenntartási műszaki adatok, előírások
de Rus, G., Socorro, M. P., Valido., J., Campos, J. (2022) Cost-benefit analysis of transport projects: Theoretical framework and practical rules, Transport Policy, 123, pp. 25-39. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2022.04.008
Copyright (c) 2025 Közlekedéstudományi Szemle

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












