Különleges előretekintési feladatok az utak világában
Absztrakt
A műszaki szakágak közül jelenleg talán a közúti közlekedési alágazat áll a legintenzívebb és legbonyolultabb kapcsolatban a társadalmi, a műszaki-gazdasági és a természeti környezetével. A kapcsolatrendszer egyes láncszemeinek azonban nagyon eltérő az erőssége, kidolgozottsága és hasznossága, ezért hatalmasak a feladatok és lehetőségek e téren. A világ gyors változása is arra int, hogy időnként újra kell fogalmazni az utak világának viszonyát a sok-összetevős környezetével.
Hivatkozások
A javasolt harmadik útkategória hiányát mutatja a MK honlapján levő táblázat, amely elérhető a „Rólunk / Közérdekű adatok / Országos Közúti Adatbank / Önkormányzati utak adatai / kiépített-kiépítetlen 2017 címsor alatt.
Somfai András: Sokba kerül a zötykölődés MEZŐHÍR, 2012/1. sz. 139-142. p.
Az 1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről, 2§. 13.p
A közúti közlekedés szabályozásáról szóló 1/1975. KPM-BM együttes rendelet, 1.sz. függelék, 1/a. pont
MSZ 7457/2:80 és MSZ7457/3:80 szabvány: Közmű- és egyéb vezetékek elrendezése közterületen
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.