Az overtourism hatása a városi közlekedés átalakulására Budapesten
Absztrakt
A turizmus talán minden eddigi növekedési ütemét, nagyságát meghaladó világméretű és hazai mértéke rendkívül indokolttá teszi az ezzel járó hatáselemzéseket. Tekintettel arra, hogy nemzetgazdasági jelentősége mellett a turizmus közlekedési hatásai is számottevők fontos a téma sokoldalú megközelítése.
Hivatkozások
Jancsik A.-Michalkó G.-Csernyik A. 2018: Megosztás megosztottság nélkül. - Közgazdasági Szemle 65(3), pp. 259-286.
Jászberényi M.-Pálfalvi J. 2006: Közlekedés a gazdaságban. Aula Kiadó. Budapest 468p.
Michalkó, G.−Hinek, M.−Jusztin, M.−Váradi, Zs.−Vizi, I. 2007: Taxi és turizmus: a taxiközlekedés szerepe Budapest nemzetközi vendégforgalmában. Turizmus Bulletin, X. évf. 3. szám, pp. 34-39.
MONITOR Társadalomkutató Intézet és Módszertani Központ 1999: A külföldi turisták véleménye a budapesti tömegközlekedésről. Kézirat. Budapest.
Remenyik B.-Szabó L.-Tóth G. 2014: Közlekedésföldrajz és turizmus Magyarországon. Dialóg-Campus Kiadó. Budapest, 164p.
Remenyik B.-Sikó B.-Szabó L.-Guth L. 2018: The Relationship between Public Transport and Tourism in Budapest pp. 33-34. In: Nataša, URBANČÍKOVÁ (szerk.) Smart Communities Academy: Proceeding of Abstracts Košice, Szlovákia : Technical University of Kosice, (2018) p. 51
Remenyik B.-Szabó L. 2019: Világturizmus. Dialóg-Campus Kiadó. Budapest, 219p.
Remenyik B.-Szabó L.-Sikó B. 2019: Az overtourism hatásai a szállodaiparra. Gazdálkodás 19/2. (megjelenés alatt)
Vitézy D. 2019: Innovatív megoldások a városi közlekedésben. In: Jászberényi M.-Munkácsy A.: Innováció és Közlekedés. Konferenciakötet. (megjelenés alatt).
https://bkk.hu/fejlesztéseink.hu
https://bkk.hu/wp-content/uploads/2012/04/Va rosnezo_BKK_szabalyozasi_koncepcio.pdf
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.