Közösségi közlekedés intézményes piacra lépési szabályainak hazai lehetőségei

  • Balázs Ács KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
  • István Szeri KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Kulcsszavak: autóbusz-közlekedés, közszolgáltatási szerződés, piacnyitás

Absztrakt

A hat regionális (autóbuszos) közlekedési központ és a Volánbusz Zrt. közszolgáltatási szerződése 2019. december 31-én lejár. Az időpont közelsége és a feladatok nagysága különösen fontossá és aktuálissá teszi a témával való részletes foglalkozást.

Hivatkozások

Dr. Szeri István KTI és Ifua munkacsoport „a helyközi közösségi közlekedés ellátási felelősi döntéseket megalapozó stratégiai feladatokról”, Munkaanyag az ITM részére, 2018.

Ács B.: A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei, In: Dr. Horváth, Balázs; Horváth, Gábor; Gaál, Bertalan (szerk.) Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2016, pp. 162-175. Győr, Magyarország: Széchenyi István Egyetem, (2016) p. 429

White, P. – Robbins, D.: Long-term development of express coach services in Britain. Research in Transportation

Economics, 2012/36, 30-38.

Aarhaug, J. – Fearnley N.: Deregulation of the Norwegian long distance express coach market. Transport Policy, 2016, 46: pp. 1-6.

http://www.kormany.hu/download/b/84/10000/Nemzeti_Közlekedési_Infrastruktúra-fejlesztési_Stratégia.pdf (2019.2.15)

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52011DC0144&from=LV (2019.2.15)

http://www.svz.de/regionales/mecklenburgvorpommern/verkehr/viele-steigen-vonauto-auf-fernbus-um-id8802896.html (2019.1.15)

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/modes/road/studies/doc/2016-04-passenger-transport-bycoach-in-europe.pdf (2019.1.15)

Hogyan kell idézni
ÁcsB., & SzeriI. (1). Közösségi közlekedés intézményes piacra lépési szabályainak hazai lehetőségei. Közlekedéstudományi Szemle, 69(4), 4-16. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2019.4.1
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek