Gyorsforgalmi útszakaszok forgalmi elemzése az átlagsebesség-mérés módszerével. 1. rész
Absztrakt
A részletes felméréseken, vizsgálatokon alapuló tanulmány figyelemre méltó megállapításokkal szolgál a gyorsforgalmi úthálózaton tapasztaltakkal kapcsolatban. A sebességtúllépések, a korlátozásokat figyelmen kívül hagyó járművezetők nagy száma szoros összefüggésben áll a közlekedésbiztonság kedvezőtlen adataival.
Hivatkozások
Aarts, L. & Schagen, I. V. 2006. Driving speed and the risk of road crashes: A review. Accident Analysis and Prevention, 38, 215-224. DOI: http://doi.org/djq87b
Allsop, R.E., 1995. Reducing Traffic Injuries Resulting from Excess and Inappropriate Speed. European Transport Safety Council, Brussels.
Elvik, R.: The Power model of the relationsip between speed and road safety, TOI report 1034/2009, 2009
Fred Wegman, Charles Goldenbeld (2006). Speed management: enforcement and new technologies R-2006-5. Leidschendam, SWOV Institute for Road Safety Research, The Netherlands
Glendon, A.I., 2007. Driving violations observed: An Australian study. Ergonomics 50 (8), 1159–1182. DOI: http://doi.org/dfbkqk
Høye, Alena Katharina (2014). Evaluation of the crash effects of section control. Institute of Transport Economics Norwegian Centre for Transport Research 978-82-480-1547-5
https:// www.vezess.hu/magazin/2018/09/20/atlagsebesseg-meresrekeszul-a-rendorseg/
Jankó Domokos, Csenki László, Jákli Zoltán, Magyar Gábor 2004. Sebesség az M1 és az M7 autópályán. Közúti és Mélyépítési Szemle 2004. Vol. 54. Issue 10. PP 11-20.
Korthof, E.W. 2014. Effects of section control on traffic safety at Dutch motorways. Delft University of Technology. Netherlands http://resolver.tudelft.nl/uuid:261d7c62-a784-473c-98b6-85abe72ffd33
Központi Statisztikai Hivatal, adatszolgáltatás 2019.
Malenstein, J. 1998. Automated video speed enforcement and trajectory control, combined with fully automated processing. Intelligent Transport Systems; Towards the new horizon together. Seoul, Korea.
Montella, A., Persaud, B., D'Apuzzo, M., & Imbriani, L. (2012). Safety evaluation of automated section speed enforcement system. Transportation Research Record, (2281), pp. 16-25. DOI: http://doi.org/ddn7
Ragnøy, A. (2011).Automatic section speed control. Results of Evaluation. Norwegian Public Roads Administration, Directorate of Public Roads, Oslo.
Soole, D., Fleiter, J., Watson, B., 2012. Pointto-Point Speed Enforcement (AP-R415- 12). Austroads, Sydney.
Soole, D.W., Watson, B.C., & Fleiter, J.F. (2013). Effects of average speed enforcement on speed compliance and crashes: A review of the literature. Accident Analysis and Prevention, 54, 46-56. DOI: http://doi.org/ddn8
Stefan, C. (2006) Section control – automatic speed enforcement in the Kaisermühlen tunnel (Vienna, A22 Motorway). Austrian Road Safety Board (KvF), Vienna
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












