Giroszkóppal kompenzált gyorsulás szenzoros járműtrajektória mérés
Absztrakt
A járműtrajektóriák előállításához szükséges gyorsulásszenzoros távolságmérés egy tovább fejlesztett módszerének bemutatása jelzi, hogy a valóságban az útpálya vonalvezetése és a felületi hibák miatt a műszer dőlésszöge egyfolytában változik, ami hatással van a mérés végeredményére. Megállapítható, hogy milyen módszerrel lehet ezt a problémát megoldani.
Hivatkozások
Mika P., „Járműtrajektória előállítása gyorsulás szenzorból nyert adatokból”, Közlekedéstudományi Szle., köt. 69, sz. 5, o. 18–28, 2019, DOI: http://doi.org/d2mp
Koller Sándor, Forgalomtechnika. Budapest: Tamkönyvkiadó, 1976.
Markó Gergely, Primusz Péter, és Péterfalvi József, Hajlékony útburkolatok élettartamának meghatározása a továbbfejlesztett kézi behajlásmérés alkalmazásával, köt. Kari Tudományos Konferencia Kiadvány. Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó, 2011.
R.R.Bartelsmeyer, C.D. Curtiss, és Wilbur S. Smith, „The AASHO Road Test”, Highw. Res. Board, sz. Report 6, 1962.
Fi István, „Háromrétegű rendszerek gépi úton való lehajlásszámítása útpályaszerkezetek méretezéséhez”, Mélyépítéstudományi szemle, köt. XXIV. évf., sz. 1, o. 33–36, 1974.
Gáspár László, Horváth Ferenc, és Lublóy László, Közlekedési létesítmények élettartama. Győr: Universitas-Győr Nonprofit Kft., 2011.
Kézdi Árpád, Talajmechanika II. Budapest: Tankönyvkiadó, 1954.
Nemesdy Ervin, „Útpályaszerkezetek méretezésének és anyagállandó-vizsgálatainak mechanikai alapja”, Budapest, 1985.
József T. és Gábor M., „Az útburkolatok állapotának felmérése új vizsgálati módszerek segítségével”, o. 23, 2017.
Vásárhelyi Boldizsár, Útépítéstan. Budapest: Tankönyvkiadó, 1951.
Kiss Béla és Krebsz Anna, „Valószínűségszámítás és matematikai statisztika”. 2006.
Havancsák Károly, Mérési adatok kezelése és értékelése. Typotex, 2012.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












