Budapesti sebességkorlátozások változtatásának hatásvizsgálata forgalomszimulációval

  • Tamás Tettamanti Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
  • Balázs Varga Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
  • István Varga Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék

Absztrakt

A közúti közlekedési torlódások mára gyakorlatilag mindennapossá váltak a nagyvárosok útjain a világ minden táján. A jelenség magyarázata egyértelmű: a közlekedési hálózatok kapacitása csúcsidőben telítődik, így a fokozódó igények nem szolgálhatók ki megfelelően még akkor sem, ha pl. forgalomfüggő jelzőlámpás irányítás működik. A helyzet javításán többféle módszerrel kísérleteznek, többféle módszerrel kísérleteznek, pl. sebességkorlátozás alkalmazásával. A cikk ezen intézkedési lehetőség hatásvizsgálatával foglalkozik.

Hogyan kell idézni
TettamantiT., VargaB., & VargaI. (1). Budapesti sebességkorlátozások változtatásának hatásvizsgálata forgalomszimulációval. Közlekedéstudományi Szemle, 70(5), 20-33. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2020.5.2